סאגת סגירת כביש 1 מירושלים לכיוון תל אביב במחלף ענבה ממשיכה: לאחר הפרסום ב-ynet כי מקטע מכביש 1 צפוי להיסגר ל-23 שעות במהלך השבת, הכביש נותר פתוח. חלק מהעבודות שתוכננו נעשו, וחלק נדחו. כזכור, העבודות שהיו מתוכננות התחלקו לשניים: כאלו שנדרשו להתבצע בשל סכנה לחיי אדם בשל חלקים שזזו על הגשר בעת הסופה האחרונה, ועבודות שהיו אמורות להיעשות לקידום סגירת הגשר - שכבר נדחו פעם אחת בספטמבר, בשל לחץ של החרדים שלא ייעשו בשבת.
ביום שישי, לאחר שהקבלנים הגיעו לגשר, הם ערכו בדיקות הנדסיות וחיזקו את הגשר, אך בשטח הוחלט שלא לבצע את העבודות לקראת סגירתו, הסיבות לכך טרם ידועות. או אז הקבלנים הודיעו למשטרה כי לצורך העבודות שיעשו אין צורך לסגור את המחלף, וסגירתו בוטלה. שרת התחבורה מירי רגב אמרה הערב בריאיון בערוץ 12 כי "בשבת עושים עבודות רק לפיקוח נפש. טיפלו בדברים שלא ייפלו מהגשר והם סיימו את העבודות. יסגרו את הכביש באמצע השבוע. אנחנו נפתור את הבעיה הזאת".
בהודעה שיצאה עם צאת השבת מרכבת ישראל נמסר כי "ביום שישי תוכננה ובוצעה עבודת בטיחות מצילת חיים על מקטע גשר הרכבת מעל כביש 1. הצוותים ערכו סקר הנדסי על מנת להסיר את המפגע הבטיחותי וביצעו עבודות לחיזוק החיבורים של מערכת היציקה המאוזנת והחזרתה למצבה הקודם. לטובת ביצוע הסקר והחיזוק שבוצע בשישי בערב לא נדרשה לבסוף סגירתו של הכביש".
על פי הודעת הרכבת וגורמים נוספים במשרד התחבורה, תתבצע הערכת מצב לקביעת תוכנית עבודה להשלמתו של חיבור הגשר. גורמים במשרד התחבורה אמרו היום כי העבודות יצטרכו להסתיים בשבועות הקרובים, והעריכו כי לשם השלמתן וסגירת הגשר יצטרכו לעבוד ארבעה לילות במהלך החודש הקרוב.
יתרה מכך, חשוב לזכור כי בכל סוף שבוע מתבצעות עבודות בקווי רכבת ישראל, כשהכל מעוגן בתוך הסטטוס-קוו. רק בסוף השבוע הזה התבצעו עבודות שעליהן פורסם בהרחבה בתחנות קו טבעת השרון וכן במסילות ליד העיר באר שבע.
זוהי לא הפעם הראשונה שבהן נדחות עבודות על הגשר בכביש 1: בחודש אוגוסט שעבר היו אמורות להתבצע אותן עבודות לחיבור הגשר, אך אלו נדחו בלחץ החרדים. ההחלטה שלא לסגור את הגשר מונעת את התקדמות פרויקט מסילת 431, שאמורה לחבר בין ראשון לציון ומודיעין, ולנוע בתוואי כביש 431. נכון להיום, אמורה המסילה להיפתח בשנת 2027, אך כל עיכוב בסגירת הגשר כמובן שמשפיע על תאריך יעד הפתיחה.