חשד לניסיון חיסול שני באמצעות רחפן נפץ תוך שבוע: המשטרה חוקרת פיצוץ שהתרחש אמש (יום רביעי) בעיר ג'לג'וליה, ואיתרה שרידי מטען שככל הנראה היה מחובר לרחפן באזור בית בעיר. היעד לניסיון החיסול, תושב ג'לג'וליה שמוכר למשטרה, שרד ולא נפגע.
המשטרה מסרה כי "שוטרי תחנת כפר קאסם וחבלני מחוז מרכז איתרו בתום סריקות ובידוד מתחם בג'לג'וליה, שרידים של פריט אמל"ח ובוחנים את הנסיבות, לרבות אופן השינוע. על פי גורמי רפואה אין נפגעים כתוצאה מהפיצוץ".
עוד נמסר: "חבלני המשטרה בוחנים את הזירה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור ובסיום יועברו הממצאים להמשך מיצוי ראיות, במעבדות הזיהוי הפלילי והחבלה של משטרת ישראל". הנסיבות והרקע, כך נמסר מהמשטרה, נמצאות בבדיקה.
ביום ראשון האחרון התרחש ניסיון חיסול בנתניה באמצעות רחפן נפץ, וגם שם יצא היעד ללא פגע. היעד באותו ניסיון חיסול היה בן בוטביקה, שמתגורר בדירה בקומה החמישית בבניין בעיר יחד עם בת זוגו. השניים, ששהו בדירה בזמן הפיצוץ, הופתעו מניסיון החיסול. הם ככל הנראה הבחינו ברחפן מחוץ לדירה, הבינו שדבר מה אינו כשורה - ומיהרו לממ"ד. מיד לאחר מכן אירע הפיצוץ - וחייהם ניצלו.
זו הייתה הפעם הרביעית שבה בוטביקה ניצל מניסיון חיסול. הוא נחשב לעבריין מוכר בעיר, ובעבר היה קשור לכנופיית מסיקה, שמסוכסכת עם כנופיות זוארץ ובוקל. על פי החשד, בוטביקה מסוכסך גם עם עבריינים אחרים שפועלים באזור המרכז - ולהם "חיילים" בנתניה. בשנה שעברה התפוצץ מטען ברכבו של בוטביקה בזמן נסיעה - והוא נפצע בינוני ושרד. במקרה אחר שבו נעשה ניסיון לחסלו, הושלך מטען חבלה על קיר דירתו. בניסיון החיסול הרביעי נורו לעברו קליעים.
הפיצוץ בנתניה ביום ראשון האחרון נשמע בכל העיר, ותושבים העידו כי הוא "הרעיד את כולה". הפיצוץ נשמע היטב גם ביישובים סמוכים. תושבים בכפר יונה הסמוכה סיפרו: "שמענו את הפיצוץ עד לפה. זה היה מבהיל".
פורסם לראשונה: 23:01, 24.05.23