סוריה האשימה אחר הצהריים (יום רביעי) את ישראל בתקיפה באזור טרטוס שבמערב המדינה. התקיפה, לפי הנטען, כוונה נגד עמדות הגנה אווירית - ונהרגו בה שני חיילים סורים. שישה נוספים נפצעו.
5 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית בטרטוס שבסוריה
תקיפה ישראלית בטרטוס שבסוריה
תיעוד התקיפה שיוחסה לישראל בטרטוס
התקיפה התרחשה באופן חריג לאור יום, בסביבות השעה 17:20. לפי הטלוויזיה הסורית, היא בוצעה מכיוון הים התיכון וגרמה לנזק גדול. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, טען כי שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה - אך אין אימות לדיווח זה.
גורם ביטחוני אמר לרשת "ספוטניק" בשפה הערבית כי מדובר ב"תקיפה ישראלית נגד כמה יעדים באזור טרטוס. כמה מטוסי קרב שיגרו טילים. מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הצליחו ליירט חלק מהם". סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה ציטטה גורם צבאי בעילום שם, שאמר כי "הטילים פגעו ביחידות ההגנה האווירית במחוז לטקיה".
5 צפייה בגלריה
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם : 3 הרוגים של חזבאללה בתקיפה באזור טרטוס
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם : 3 הרוגים של חזבאללה בתקיפה באזור טרטוס
תיעוד מהתקיפה
בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא על תקיפה ישראלית באזור דמשק, ומשרד ההגנה הסורי מסר כי ישראל ביצעה את התקיפה בשעה 23:05 מכיוון רמת הגולן, וכי חייל סורי נפצע בתקיפה. אז עדכן המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה, וכי הטילים הישראליים פגעו בלפחות שלושה אתרים של צבא סוריה.
שבוע לפני כן דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי ישראל תקפה בסוריה, אך הרשויות בסוריה לא התייחסו לכך. אז נטען כי התקיפה בוצעה באמצעות טיל קרקע-קרקע, והיעד היה מחסן של חיזבאללה.