2 צפייה בגלריה
קובי סטרוג
קובי סטרוג
קובי סטרוג
(צילום: יואב דודקביץ')
משפטו של קובי סטרוג, שנאשם בניסיון רצח של בת זוגו, נמשך היום (ד') בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפי האישום נגדו, סטרוג ניסה לרצוח את ל', שאיתה ניהל מערכת יחסים במשך שנים, בקיץ 2020 בדירתה שביישוב הר אדר הסמוך לירושלים.
סטרוג, אב לשניים, שאחד מהם הוא שחר סטרוג ז"ל, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור בשנת 2018, היה למעשה בקשר עם ל' בעת שהיה נשוי. ביום ניסיון הרצח הוא היה צפוי לעבור לגור עימה בדירתה שביישוב, אך על פי כתב האישום, שם הוא הכה אותה ואף ניסה לטשטש עקבות ולשבש מהלכי משפט.
היום עלו על דוכן העדים בבית המשפט נהג המונית שהסיע את סטרוג לדירה, בעלת הבית ממנה שכרה ל' את הדירה ושכנתה שמצאה אותה לאחר ניסיון הרצח. השכנה, סוראיה בכר-פלדמן, סיפרה על הרגעים הקשים: "הייתי בבית עם הבן הקטן שלי, ואז שמעתי שצועקים את השם שלי 'סוראיה, סוראיה'. יצאתי מהבית וראיתי את ל' מכוסה בדם. היית בשוק, כי אף פעם לא ראיתי מישהו עם כל כך הרבה דם. לא היה לי מושג מה קרה לה. כשניגשתי אליה היא אמרה לי רק מילה אחת, 'אמבולנס"'.
סוראיה, עולה חדשה מברזיל, לא הכירה את מספר הטלפון של מגן דוד אדום, ול' הנחתה אותה: "תחייגי אחת, אפס ואחת". לאחר מכן התקשרה סוראיה לבעלת הדירה שלה, שבבעלותה גם הדירה של ל'. "התקשרתי לאורה ואמרתי לה של' במצב מאוד קשה, ביקשתי ממנה להתקשר לקובי (סטרוג), שיהיה איתה בבית חולים", שחזרה.
אורה אביטל, בעלת הדירות, העידה גם היא בבית המשפט כשעורך דינו של סטרוג, עו"ד אבי חימי, ביצע חקירה נגדית. אביטל סיפרה בעדותה כי יום לפני המקרה האלים, ל' התקשרה אליה והודיעה לה בשמחה כי סטרוג צפוי לעבור לגור איתה. "היא אמרה לי בטלפון: 'מחר זה היום הגורלי שלי. מחר הוא צריך לבוא עם המזוודות לגור איתי. אני מבשלת. עשיתי קניות'. למעשה, התקשרתי ל-ל' ואמרתי לה שצפוי להגיע בבוקר קבלן", סיפרה אביטל. לדבריה, לאחר מכן ל' התקשרה אליה ואמרה לה כי סטרוג מבקש שהקבלן לא יגיע בבוקר.
2 צפייה בגלריה
בת זוגו לשעבר של קובי סטרוג
בת זוגו לשעבר של קובי סטרוג
בת זוגו לשעבר של קובי סטרוג
(צילום: יואב דודקביץ')
אביטל הגיעה לזירת האירוע כ-40 דקות אחרי המקרה האלים, לאחר ששוחחה עם סוראיה. "ביום האירוע סוראיה התקשרה אליי, ואמרה לי גם להתקשר לקובי. שלחתי הודעה לקובי, 'תענה לי דחוף'. בסוף הוא ענה לי, ושאל מה קרה. הוא אמר שהוא היה בכלל בבניין בפתח תקווה. אז סיפרתי לו מה קרה ל-ל', ואמרתי לו שמישהו צריך ללוות אותה לבית חולים. הוא רצה לדעת מה קורה איתה, אני לא ידעתי מה קורה איתה. הבהלה של סוראיה הלחיצה אותי, ואמרתי לו 'תסע דחוף לשם'. הוא אמר לי שאם השוטרים מחפשים אותו שידברו איתו".
יעקב אדיב, פנסיונר כבן 80, הוא נהג המונית שהסיע את קובי סטרוג מקניון הראל במבשרת ציון אל הדירה של ל' בהר אדר. "הוא יצא מהקניון, בא אליי ושאל אם אני פנוי. אמרתי שכן", הוא סיפר בעדותו. "הוא ישב מאחור בגלל הקורונה ואמר שהוא צריך להר אדר. הוא סיפר שבגלל הקורונה הוא במילואים, והבגדים שלבש נראו כמו מדי צבא. לא ראיתי אם היה את האות צ' על הבגדים, אבל שירתי יותר מ-30 שנה בצבא ואני יודע לזהות מדים. הוא התנהג בנימוס, שילם לי, לא היה משהו מיוחד", אמר אדיב. הדיון הבא בעניינו של סטרוג יתקיים בחודש ינואר. עורך הדין זהר גיאת מפרקליטות מחוז ירושלים מנהל את התיק.
עו"ד אבי חימי, סנגורו של קובי סטורג אמר בתגובה: "מדובר באירוע שנופח מעל ומעבר לכל פרופורציה. מרשי, שהוא אב שכול, שאיבד את בנו שהיה חייל ביחידה מובחרת וכיום איבד את כל עולמו, לא תכנן ולא ניסה לגרום למותה של המתלוננת. נדמה לי שכל מי ששמע את החקירה הנגדית של עדי התביעה בבית המשפט, יכול היה להבין שלא כצעקתה".
עורך הדין אריאל עטרי, המלווה והמייצג את ל', מסר בתגובה: "מאז הניסיון האכזרי של סטרוג לרצוח את בת זוגו, חייה הפכו לטראומה מתמשכת. ימיה אינם ימים ולילותיה אינם לילות. מצבה הנפשי הולך ומחמיר והיא מקווה ומייחלת שימוצה הדין עם סטרוג, שניסה לרצוח אותה ונטל ממנה את כל שמחת החיים".