משפחות החטופים והנעדרים נפגשו היום (שלישי) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג במשכנו בירושלים, והשמיעו בפניו את המצוקה הקשה ודרשו לעשות הכול כדי להחזיר את כל השבויים והנעדרים הביתה בשלום. המשפחות, שהקימו את המטה להשבת החטופים והנעדרים, מחו על כך ששום גורם רשמי עדיין לא דיבר איתם. בפגישה נכח תת-אלוף (מיל') גל הירש, שמונה על ידי הממשלה למתאם הטיפול בנושא, שהבטיח: "טובי המוחות עוסקים בנושא השבויים". הרצוג ציין בפני המשפחות: "אנו במלחמה ויש לקחת זאת בחשבון, אך נושא השבויים והחטופים נמצא בראש סדר העדיפויות".

הכותרת
מאחורי הקלעים של המשא ומתן להשבת השבויים והחטופים
26:25
אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל, הביע בפגישה את כאבו ואמר כי הוא משמש כפה לכלל ההורים ובני המשפחות המצפים להשבת אהוביהם בהקדם האפשרי. "עם כל הכבוד למלחמה, נחטפו ילדים, לא נקבל מצב שהם יגדלו שם תשע שנים עד שיחזירו אותם", אמר. עדן דויד, אחיהן של תאיר והודיה הנעדרות, ציין כי "להחזיר את החטופים הביתה זה הבסיס שלנו כחברה. לא ננצח במלחמה עד שכולם לא יהיו בבית. אם יהיה צורך - נרעיד את המדינה".
הירש הודיע לנוכחים כי מוקד למתן מענה למשפחות החל לפעול, הבהיר כי נושא החטופים והשבויים נמצא "על השולחן" וכי "מיטב המוחות עובדים כל העת על מנת להחזיר את החטופים". בפגישה השתתפו גם נציגי משפחות החיילים הדר גולדין ואורון שאול.
2 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
הירש. "הנושא נמצא על השולחן"
(צילום: מוטי קמחי)

ממטה משפחות החטופים והנעדרים נמסר: "אנו מודים לנשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, שנענה לבקשתנו וניאות לפגוש בנו ומקווים שהממשלה ועמה כל הגורמים הבינלאומיים יבינו כי לא ננוח ולא נשקוט עד שכל יקירינו יחזרו הביתה בשלום".
הרצוג מסר בתום הפגישה כי היא הייתה "מרגשת וכואבת. נפגשתי עם משפחות החטופים והנעדרים, בתוך המערכה הקשה שמדינת ישראל נמצאת בתוכה, שלא יודעות מה גורל יקיריהן ואלה שקיבלו הודעה על הימצאותם בידי האויב האכזר". הוא ציין כי "ישראל מחויבת לביטחון אזרחיה, לחייהם ולשלומם, הן כשהם מותקפים בידי מפלצות אדם רצחניות ואכזריות, והן כשהם נחטפים ונופלים בשבי. אני מבקש להדגיש: האחריות כולה מוטלת על המרצחים הנתעבים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שלא תיפול שערה משערות ראשם, ושיושבו הביתה ללא כל תנאי".
2 צפייה בגלריה
הצהרתו של הנשיא יצחק הרצוג במלון יערים
הצהרתו של הנשיא יצחק הרצוג במלון יערים
הרצוג נפגש עם תושבי עוטף עזה במלון יערים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הירש אמר בתום הפגישה: "אנו פועלים בכוח מלא ומסביב לשעון במאמץ לגבש את תמונת המצב ולהביא אליכם את המידע לו אתן מצפות כל כך. לצד המאמץ המודיעיני והמבצעי הנמשך כל העת תוך כדי המלחמה אנו עוסקים ביצירת הכתובת אליה תוכלו לפנות על מנת להיות בקשר אתי ועם אנשיי. מוקד הפניות פועל לאורך כל שעות היממה במספר 03-7779111 ואנו הולכים ומשפרים אותו כדי שנוכל לסייע".
מוקדם יותר היום, ביקר הרצוג במלון יערים במעלה החמישה, אליו פונו תושבי זיקים ונתיב העשרה שבעוטף עזה. התושבים דרשו תשובות מהנשיא כשאחד הנוכחים צעק לעברו: "למה עדיין אין ממשלת חירום?", הנשיא ענה: "כבר אתמול הייתה צריכה לקום".