הרשויות בסן פרנסיסקו פרסמו אתמול (יום ו') את תיעוד התקיפה של פול פלוסי, בעלה של ננסי פלוסי. פול בן ה-82 הותקף בפטיש על-ידי אדם שפרץ לבית של הזוג. מיד אחרי התקיפה הפורץ נעצר. התקיפה, שהייתה ב-28 באוקטובר - כמה ימים לפני בחירות האמצע - זעזעה את ארה"ב.
בשישי לפנות בוקר דיוויד דפאפי בן ה-42 ניפץ את דלת הזכוכית בכניסה האחורית של הבית ועלה במדרגות לחדר השינה של הזוג. הוא העיר את פול ודרש לדבר עם אשתו בת ה-82, שאז כיהנה כיו"ר בית הנבחרים. ננסי הייתה באותה העת בוושינגטון. כשפול אמר שהיא לא תחזור בימים הקרובים לסן פרנסיסקו, דפאפי אמר לו שהוא מוכן לחכות. פול נכנס לשירותים וצלצל בחשאי למוקד החירום.

5 צפייה בגלריה
ארה"ב תיעוד ה תקיפה של פול פלוסי בעלה של ננסי
ארה"ב תיעוד ה תקיפה של פול פלוסי בעלה של ננסי
(צילום: רויטרס)
בתיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים נראים פלוסי ודפאפי עומדים מול השוטרים בפתח הבית, כששניהם אוחזים בפטיש ומפגינים נינוחות מסוימת. "הכול בסדר", אומר דפאפי לשני השוטרים, שקוראים לו להניח את הפטיש. אז מתפתח מאבק בין פלוסי לדפאפי על אחיזת הפטיש - מאבק שבסופו הפורץ מכה את פלוסי בראשו. שני השוטרים ממהרים להיכנס לבית ועוצרים את התוקף, בזמן שפלוסי שרוע חסר הכרה. מאוחר יותר אמרו השוטרים כי הוא איבד כמויות גדולות של דם.
פרסום התיעוד המשטרתי היה אחרי שכמה כלי תקשורת פנו לרשויות בבקשה לפרסם את החומרים שהוצגו בבית המשפט. עד כה לשכת התובע המחוזי סירבה לבקשה, אך השבוע החליט בית המשפט בסן פרנסיסקו כי אין סיבה למנוע את הפרסום. בנוסף פרסמו הרשויות את השיחה בין פול פלוסי למוקד החירום, ותיעוד ממצלמות האבטחה שבו נראה התוקף דפאפי פורץ לבית.
5 צפייה בגלריה
ארה"ב תיעוד ה תקיפה של פול פלוסי בעלה של ננסי
ארה"ב תיעוד ה תקיפה של פול פלוסי בעלה של ננסי
הפורץ מחוץ לבית בסן פרנסיסקו
(צילום: רויטרס)
פול פלוסי אושפז בבית החולים אחרי התקיפה ועבר ניתוח בבית החולים בעקבות סדק בגולגולת. הוא שוחרר מבית החולים אחרי שישה ימים, ופתח בהליך שיקום ממושך.
ננסי פלוסי, שלא התמודדה על כהונה נוספת כראש הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים אך ממשיכה לכהן כחברת קונגרס, אמרה בסוף השבוע כי אין לה שום כוונה לראות את התקיפה הקשה. בהצהרה קודמת אמרה כי היא חשה אשמה על העובדה שבעלה הותקף על-ידי אדם שהגיע כדי לתקוף אותה.
5 צפייה בגלריה
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
התוקף דפאפי והזוג פלוסי
(צילום: AP, AFP)
דפאפי אמר למשטרה שהוא התכוון לחטוף את ננסי פלוסי "ולשבור לה את הפיקות של הברכיים" כדי להראות לחברי הקונגרס שלמעשיהם יש השלכות. דפאפי היה בעבר אקטיביסט נודיסט, ובשנים האחרונות הביע עמדות קיצוניות בבלוגים וברשתות החברתיות. הוא קידם תיאוריות קונספירציה, פרסם אמירות אנטישמיות ותמך בנשיא לשעבר דונלד טראמפ - ובטענותיו השקריות על גניבת הבחירות ב-2020. התובע המחוזי בסן פרנסיסקו ומפקד המשטרה דחו בתקיפות את תיאוריות הקונספירציה לפיהן דפאפי נשלח על-ידי אנשי ימין קיצוני ובכירים רפובליקנים, כשבוע לפני בחירות האמצע. התקיפה של פלוסי הקשיש הגבירה את החשש מאלימות על רקע פוליטי לקראת הבחירות.
דפאפי נאשם בניסיון חטיפה, ניסיון רצח, פריצה ותקיפת קשיש - ומכחיש את המיוחס לו. משטרת סן פרנסיסקו מסרה כי כאשר דפאפי הגיע למעצר הוא אמר שהוא לא מתחרט על התקיפה.