התגברות פיגועי הירי ביהודה ושומרון הובילה את ראשי מועצת יש"ע לכנס מסיבת עיתונאים מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין, שבסיומה הכריזו על שביתה ברשויות המקומיות בבקעת הירדן וביהודה ושומרון, שבמהלכה יפגינו עובדיהן נגד גנץ.
ראשי המועצות טענו בצהריים (שני) כי הממשלה לא מתירה לצה"ל לפעול נגד פיגועי הירי והאבנים, ואמרו כי החליטו להתריע מפני הסלמה נוספת.
3 צפייה בגלריה
כינוס חירום של ראשי מועצת יש"ע מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים באיו"ש
כינוס חירום של ראשי מועצת יש"ע מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים באיו"ש
"ההפקרות חייבת להיפסק". ראשי יש"ע מול ביתו של גנץ
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים מועצת יש"ע
מסיבת עיתונאים מועצת יש"ע
(צילום: עמית שאבי)
ראשון הדוברים היה שלמה נאמן, יו"ר מועצת יש"ע החדש וראש מועצת גוש עציון, שפנה לשר הביטחון ולראש הממשלה. "אנחנו לא ברווזים במטווח, דרושה פעולה ביטחונית", אמר נאמן. "אנחנו נמצאים כאן לאחר ש'מר ביטחון' הפך להפקר ביטחון, וההפקרות הזו חייבת להיפסק. מדינת ישראל הופכת את יהודה ושומרון לדרום לבנון". שעות אחרי שתושבי גב ההר החליטו לחסום את היציאות משכם בתגובה לפיגועים, אמר נאמן כי "אם ממשלת ישראל לא תתעשת אנחנו נאלץ לצאת ולהגן על תושבינו".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שמצא את עצמו תחת אש בזמן הפגנה עם תושבים, טען כי "אם היו 20 פיגועי ירי בדיזנגוף בתל אביב - מבצע 'חומת מגן 2' כבר היה בעיצומו. הממשלה הזו מפקירה את ביטחון אזרחיה, גם ביהודה ושומרון וגם בשאר חלקי מדינת ישראל. אנחנו אומרים לראש הממשלה ולשר הביטחון - לא ניתן לכם מנוח כי נעמוד על חייהם של התושבים שלנו בשומרון ועל הביטחון באותה מידה בכל מדינת ישראל".

3 צפייה בגלריה
הפגנת המתנחלים על הפקקים מחוץ לביתו של בני גנץ
הפגנת המתנחלים על הפקקים מחוץ לביתו של בני גנץ
בצלאל סמוטריץ' עם ראשי המועצות
(צילום: אלישע בן קימון)
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הוסיף כי "לצערי כל התחזיות מתממשות. הזהרנו שפיגועי האבנים יביאו ירי - וזה קורה. צריך להיכנס היום לכפרים, לעצור את האבנים ואת הירי, ולהחזיר את המשילות למדינת ישראל".
ראשי המועצות דנו בדרכי פעולות המחאה בהמשך, ולצד המחאות הספונטניות של התושבים ינסו לרתום את הציבור הכללי למאבק. בתכנון: מחאות המוניות והפגנות ענק כבר בימים הקרובים.
ראשי המועצות התייחסו גם לפרסום ב-ynet ולפיו בשיחה עימם הבטיח שר הביטחון גנץ לאשר בנייה בהתנחלויות עוד לפני הבחירות, ואמרו כי מועצת התכנון העליונה עדיין לא התכנסה למרות שנקבעה לפני חודש וחצי. "התעצמות האויב מתרחשת במקביל לכך ששר הביטחון מקפיא בנייה ולא מכנס את מת"ע", אמר יו"ר מועצת יש"ע. דגן הוסיף כי "קו ישיר וברור עובר בין אי-אישור תוכניות הבנייה, משל היינו בני ערובה של כל מיני פוליטיקות בתוך ישראל ומעבר לים, לבין חוסר הפתרון של הבעיה, שהיא גם ביטחונית וגם בטיחותית בשל הפקקים במעברים הביטחוניים ביהודה ושמרון, לבין ההפקרות הביטחונית המתחוללת בכבישים ביהודה ושומרון".