מתווה "הכיתה הירוקה" מתרחב וכבר לא כולל רק כיתות ורק ערים ירוקות - אבל הבידודים בשעות אחר הצהריים יימשכו: בהתבסס על המלצת משרד הבריאות, הכריע ראש הממשלה נפתלי בנט כי המתווה המונע בידודים המוניים באמצעות בדיקות יומיות במשך שבוע יורחב לגני הילדים ולמעונות היום וגם לערים הצהובות, החל מיום ראשון בשבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
לירון משיטה קלר בהכנות לפתיחת גן ילדים בחדרה
לירון משיטה קלר בהכנות לפתיחת גן ילדים בחדרה
למנוע בידודים, גם בגנים
(צילום: גיל נחושתן)
בדיון שנערך אמש (יום ב') בנושא הוחלט בנוסף כי לערים הכתומות והאדומות יגובש מתווה נפרד על ידי משרדי הבריאות והחינוך. שרת החינוך שאשא ביטון רצתה להרחיב את המודל לכלל מערכת החינוך וגם שר הבריאות ניצן הורוביץ הסכים לכך. אבל ראש הממשלה החליט שבינתיים המתווה יתקיים רק בערים ירוקות וצהובות, ויתבצע מחקר כדי שניתן יהיה לבחון כיצד להפעילו גם בערים אדומות.
תוכנית "הכיתה הירוקה" פועלת במקרה שבו התגלה מאומת לקורונה. אותו מאומת נכנס מיד לבידוד, כשהתלמידים וצוותי החינוך האחרים יכולים להיבדק במשך שבעה ימים. מי שנמצא שלילי חוזר ללימודים, ומי שנמצא חיובי - נכנס לבידוד. מי שלא רוצה להיבדק כלל נכנס גם הוא לבידוד. מחלימים ומחוסנים לא נדרשים לבדיקה ולבידוד. הבדיקה הראשונה והאחרונה הן בדיקות PCR וכל הבדיקות האחרות ביתר הימים הן בדיקות מהירות, בדיקות אנטיגן.

לפי ההחלטה החדשה, בשעות אחר הצהריים התלמידים שמשתתפים במתווה "הכיתה הירוקה" לא ישתתפו בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה, ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק. כל זאת, במטרה לצמצם את סיכויי ההדבקה ולשמור על בריאות התלמידים, במקביל להשארת מערכת החינוך פתוחה.
השרה שאשא ביטון ביקשה להפסיק את מודל הבידודים אחרי הצהריים ואמרה שיש מסר כפול לגבי בדיקת האנטיגן - הילדים נבדקים בבדיקה שמספקת תו ירוק לכל אדם שאינו מחוסן, ולכן אין היגיון לחייב אותם בבידודים אחרי הצהריים.
ראש הממשלה בנט התנגד לכך, ואמר שהוא לא מוכן לבטל את הבידודים אחרי הצהריים. פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא הציע לבטל את הבידודים אחרי הצהריים אך לא לאפשר לילדים להיכנס למקומות שדורשים תו ירוק. גם להצעה זו בנט סירב.
נכון לעכשיו, רשימת הערים הצהובות שהמתווה יכלול אותן מהשבוע הבא הן אור יהודה, גבעתיים, שפרעם, מגדל העמק, קריית ביאליק, קריית מוצקין, עכו, חדרה, טייבה, עפולה, יקנעם עילית, רמת השרון, אילת, קריית שמונה, כרמיאל, ערד, אופקים וצפת. יהוד היא העיר הכתומה היחידה, לצד יישובים כמו חצור הגלילית, קצרין, קריית יערים, אפרת ושגב שלום. בישראל כיום שישה יישובים אדומים - רבבה, עין מאהל, גבע בנימין, אום בטין, אבו קורינאת וסלמה.
פורסם לראשונה: 22:56, 18.10.21