מרדכי ציבין, עורך דינו של הפרופ' הישראלי גל לופט (56) שנעצר בקפריסין בשל צו מעצר של האינטרפול, אמר היום (ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי המעצר הוא ניסיון אמריקני "לסתום לו את הפה". הוא אף טען כי המניע הוא פוליטי, וכי מדובר בניסיון לנטרל את הפרופ' בשל מידע שמסר ב-2019 בפרשת השחיתות שבה מעורב לכאורה האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
פרופ' לופט המתמחה בתחום ביטחון ואנרגיה ומשמש יו"ר מכון המחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון, נעצר ביום חמישי על ידי משטרת קפריסין בנמל התעופה הבינלאומי של לרנקה, בעת שתכנן להמריא חזרה לישראל. צו המעצר של האינטרפול נגדו, שהוצא לבקשת ארה"ב, מגדיר אותו כ"מבוקש בגין עבירות שנוגעות לייצוא נשק ללוב ולסין".
2 צפייה בגלריה
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופ' לופט. "סכנה גדולה"
2 צפייה בגלריה
ג'ו והאנטר ביידן
ג'ו והאנטר ביידן
הפרופ' מסר מידע מפליל על האנטר ביידן, ונעצר בקפריסין בחשד לייצוא נשק ללוב וסין. ג'ו ביידן ובנו
(צילום: AP)
הבוקר צייץ הפרופ' בחשבון הטוויטר שלו כי נעצר "בעקבות בקשת הסגרה ממניעים פוליטיים על ידי ארה"ב, שטוענת שאני סוחר נשק. זה היה מצחיק אם זה לא היה טרגי. מעולם לא הייתי סוחר נשק. משרד המשפטים מנסה לקבור אותי כדי להגן על ג'ו, ג'ים והאנטר ביידן. שאציין שמות?".
לדברי ציבין, עדותו של לופט בפרשת השחיתות עשויה "לקבור את האנטר ביידן - ולכן הם מנסים לקבור אותו קודם". הוא הוסיף כי "אם זה היה ברוסיה כבר הייתה תאונת דרכים דיפלומטית. למזלנו הוא נמצא במקום בטוח, לא מופרך לחשוב שהדמוקרטים או מי מהם היו רוצים שהוא יעלם. העדות שלו תהיה מאוד קשה, היא תסיט את הכיוון גם לנשיא עצמו".
אמרת שכרגע הוא בטוח, אתה לא חושש מהסגרה? "אני חושש מהסגרה כי אתה לא יודע איך הליכים כאלה נגמרים. כשיש מניע פוליטי האינטרפול לא מסגיר, או כשיש סכנת מוות. אני לא רוצה להגיד שיש לו סכנת מוות, אבל יש לו סכנה גדולה. אם נוכיח שזה בגלל מניע פוליטי, קפריסין לא תסגיר אותו".
אתה מדבר איתו? הוא בסדר? "הוא חולה אז כנראה שיועבר לבית חולים, אבל הוא אדם חזק. הוא מאמין בצדקת הדרך שלו ובצדקת הדברים שלו. לפחות הוא נמצא על קרקע מוצקה".