הוועדה פסלה, אבל השרה לא מוותרת: לאחר שוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה פסלה את מינוי המועמד של מירי רגב לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה, היא החליטה להביא אותו למרות זאת לאישור הממשלה. "זה מבחן משילות ראשון, מבחן חשוב לממשלה", אמרה רגב.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מירי רגב
(צילום: אוהד צויגנברג)
לאחר החשיפה ב-ynet אישרה רגב רשמית כי החליטה להביא את מינוי בן זקן לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. "חברי הוועדה אמרו בפגישה כי הם חושבים שבן זקן ראוי לשמש מנכ"ל במשרדים בינוניים לאחר שהשרה הסבירה להם כי הוא האיש הנכון והמתאים לה עקב ניסיונו המקצועי, הניהולי, והיכרותו הרבה עם משרד התחבורה. השרה הופתעה הבוקר לגלות כי חברי הוועדה חזרו בהם מהסיכום והחליטו למנוע את מינויו", נאמר מטעמה של רגב.
"בן זקן עומד בכל תנאי הסף, הוא מינוי מקצועי, מנוסה וראוי", הוסיפה. "שר במשרד ממשלתי רוצה להצליח ולא להיכשל ולכן מינוי משרות האמון הוא קריטי להצלחה. אני מכבדת את הנציב, אך ועדת המינויים היא המלצה בלבד, ולכן אני לא מקבלת את המלצתה כפי שעשו בממשלה הקודמת עם מינויו של עמיר פרץ. פקידים, בכירים ככל שיהיו, לא יכולים להחליט במקום שרה נבחרת את מי למנות למשרת האמון הבכירה ביותר שלה. זהו מבחן חשוב לכל חברי הממשלה ואני מצפה שמינויו יאושר פה אחד".
ועדת המינויים קבעה כי אותו מועמד, משה בן זקן, אינו עומד בכישורי הסף הנדרשים. בן זקן היה ממארגני הליכודיאדה באילת וראש המטה של רגב, וכיום משמש כמנהל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה של התאחדות הקבלנים. רגב הופיעה בפני הוועדה וניסתה לשכנע את חבריה שהמינוי ראוי, אך לא צלחה בכך.
2 צפייה בגלריה
משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל
משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל
לא עומד בכישורי הסף הנדרשים. בן זקן
(צילום: דנה קופל)
במכתב ששלחה בתחילת השבוע לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, הסבירה רגב מדוע יש למנות את בן זקן לתפקיד: "יש לו ניסיון משמעותי בתפקידים ניהוליים בכירים בשירות הציבורי. יש לי אמון בבן זקן וביכולותיו, המקצועיות והאישיות".
רגב כתבה בנוסף כי "נוכחתי וראיתי בזמן אמת באחת התקופות הקשות ביותר שחוותה המדינה, תקופת הקורונה, את תפקודו המקצועי ואת יכולתו לממשל את המדיניות שהתוויתי. אין לי ספק ביכולתו למלא את תפקיד המנכ"ל בהצלחה רבה, והוא עומד בתנאי הכשירות ואף מעבר להם".
אבל הוועדה סברה אחרת, וקבעה כי היא לא עומדת בתנאי הסף שהם: "בעל תואר אקדמי ממוסד להשכלה גבוהה; בעל ניסיון בתפקידים ניהוליים בכירים של ארבע שנים לפחות בשירות הציבורי או בתאגיד בעל היקף עסקים או פעילות משמעותיים, בתפקיד בכיר אחר בתחום הרלוונטי לתחומי עיסוקיו העיקריים של המשרד שבו הוא מיועד לכהן כמנכ"ל, או בכל תפקיד אחר שייראה רלוונטי לוועדת המינויים".
מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "תפקיד ועדת המינויים הוא לבחון כשירות מועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ולתת המלצה לשר המבקש בדבר כשירותו של המועמד. הוועדה גם נמצאת בקשר מדי פעם, לפי הצורך, עם השרים המבקשים לבחון מועמד. אישור מינוי מנכ"ל הוא בסמכות הממשלה. נציבות שירות המדינה לא מעבירה פרטים על אודות ההמלצות השונות הנשלחות לשרים המבקשים".