בבית המשפט המחוזי בחיפה נערך היום (ג') דיון מקדמי מיוחד במשפטו של ראש העיר קריית מוצקין חיים צורי, שהושעה מתפקידו לאחר שהוגש נגדו כתב האישום. צורי נאשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, קבלת דבר במרמה ופגיעה בפרטיות.
בדיון היום התיר השופט גיל קרזבום לפרסם כי הועלו טענות על ידי ההגנה בדבר אופן התנהלות הפרקליטות בפרשה, ובקשה לביטול כתב האישום. בנוסף, ביקשה ההגנה מבית המשפט להורות על פתיחה בחקירה משטרתית.
2 צפייה בגלריה
דיון בעניינו של חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין, במחוזי חיפה
דיון בעניינו של חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין, במחוזי חיפה
צורי בבית המשפט, היום
(צילום: גיל נחושתן)
צורי, שכיהן כראש עיר מאז 1993, מואשם בין השאר, בכך שהשתמש בתפקידו הציבורי וניצל את כוח משרתו כדי להביא להעסקתם של תושב העיר ואשתו בעבודות שונות בעירייה. אותו תושב, לפי כתב האישום, העביר לצורי תכנים מתוך סיעה שהתמודדה נגדו בבחירות לרשויות המקומיות.
באישום נוסף, מואשם צורי בפגיעה בפרטיותם של תושבי קריית מוצקין שלא כדין, בכך שהשתמש בידיעות על ענייניהם הפרטיים שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף, לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים.
בנוסף, נאשם צורי בקבלת כספים במרמה מתקציב העירייה, שבהם השתמש כדי לפתח תוכנת מאגר מידע משודרגת, שיועדה לשרת בין היתר את צרכיו האישיים-פוליטיים. עוד נטען כי בעקבות פרסום כתבה שחשפה את החשדות לביצוע המעשים שיוחסו לצורי באישום השני, ועל רקע פנייה מקדימה לעירייה לקבל תגובה לנטען בכתבה, צורי ביצע פעולות שונות בכוונה למנוע או להכשיל חקירה פלילית, בין היתר על ידי העלמת ראיות.
2 צפייה בגלריה
דיון בעניינו של חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין, במחוזי חיפה
דיון בעניינו של חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין, במחוזי חיפה
סנגוריו של צורי בדיון, היום
(צילום: גיל נחושתן)
סנגוריו של צורי, עורכי הדין תמי אולמן, יובל זמר, שאדי סרוג'י ויעקב שלומוביץ', טענו בפני בית המשפט טענות קשות בדבר התנהלות הפרקליטות. עו"ד אולמן אמרה בתום הדיון כי "טענו היום טענות מסוימות בפן המשפטי. בית המשפט שמע את הטענות שלנו, התייחס באופן רציני ביותר. ימים יגידו כמה צודק צורי שבעצם הפלילו אותו על לא עוול בכפו, כך הוא טען מהרגע הראשון. אנחנו פה כדי להביא לביטול כתב האישום, וזו הייתה הטענה שלנו".
עו"ד זמר אמר כי "לא בכל יום אנחנו שומעים שופט מחוזי אומר לפרקליטות, 'דעו לכם, עלולה להיווצר סיטואציה שבה גורם כזה או אחר בפרקליטות עלול להיות חשוד בפלילים'. זו אמירה שלא שמענו אף פעם שופט בישראל אומר. זו סיטואציה שמעולם לא התעוררה, ואני חושב שזה יום עצוב שסיטואציה כזו מתעוררת כי הטענות ששמענו היום באולם, טענות שצריכות להדיר שינה מעיניו של כל אזרח במדינת ישראל, לא מעיניו של ראש רשות מקומית".
נאשם נוסף בתיק הוא יוסי דואק, איש עסקים ובעל מקומון באזור הקריות שנחשב למקורבו של צורי. לדואק מיוחסת עבירה של לקיחת שוחד. הוא כופר במיוחס לו באמצעות עו"ד רועי קרן, שאף הצטרף לבקשה להורות על פתיחה בחקירה וביטול כתב האישום נגד מרשו.