שלושה ימים אחרי הרצח של מוחמד עמאש (34) מתחת לביתו בג'סר א-זרקא, מספרת אשתו פאטמה עמאש על התמודדות שלה מול שלוש בנותיהם ובנם התינוק, שעדיין לא הפנימו את משמעות האירוע. בראיון ל-ynet היא אמרה היום (ד'): "הן שואלות עליו כל הזמן והן מחכות שהוא יחזור. עד השבוע הן היו מתקשרות אליו כל הזמן כשהוא היה בעבודה ומשגעות אותו מאהבה".
- מה אומרים לילדות במקרה כזה? "אני אומרת להן שאבא הלך לגן עדן, אבל הן עדיין ממשיכות לחכות לו. הן ביקשו שהוא ידפוק בדלת ויחבק אותן אפילו לדקה, כדי שיוכלו להגיד לו שהן אוהבות אותו".
עמאש היה קורבן הרצח החמישי בחברה הערבית בשבועיים וחצי מאז החלה שנת 2022. הוא הותיר אחריו שלוש בנות (7, 6 ו-5) ותינוק בן שלושה חודשים. ביום ראשון, בעת ששהה בביתו, הוא שמע צעקות שעלו מקטטה בחוץ. הוא יצא החוצה, וכשהבחין בצעירים שגרמו נזק למכונית של אחיו – החל ביקש מהם להפסיק. בשלב זה שלף אחד מהם סכין ודקר אותו למוות. בהמשך נעצר חשוד בן 16, שארוסתו מתגוררת בשכנות למשפחת עמאש".
3 צפייה בגלריה
מוחמד עמאש קדורה עם ילדיו
מוחמד עמאש קדורה עם ילדיו
ארכיון. מוחמד ופאטמה עמאש עם הילדים. "מבקשים שידפוק בדלת"
3 צפייה בגלריה
אטמה עמאש אשתו של מוחמד עם בתם סובחיה
אטמה עמאש אשתו של מוחמד עם בתם סובחיה
פאטמה עמאש עם בתם סובחיה
לדבריה, "בעלי היה אדם נהדר, איבדנו את הנשמה שלנו", המשיכה אלמנתו. "אהבו אותו אצלנו בג'סר וגם מחוץ לכפר. לא ציפיתי שזה יקרה לאחד כמוהו, כי הוא לא אחד שהיה יוצא הרבה מהבית. את זמנו הוא השקיע בעבודה ובילדות".
- מה קרה ביום הרצח? "הוא חזר מהעבודה והביא איתו משחקים לילדות. אחרי ששיחק איתן הוא הלך לנוח. אחרי שהתעורר הוא ירד לשבת בקומה הראשונה, אצל הוריו. אני כבר התכוננתי לישון ופתאום שמעתי צעקות. ירדתי למטה וראיתי אותו מוטל על הכיסא. בכל פעם שהיו דיווחים על אלימות הוא היה דואג וכואב מזה, ובסוף הוא בין הנרצחים. רצחו אבא ובעל בדם קר. אבל בעזרת השם אני אגדל את הילדים שלו. הם יהיו טובים וילמדו. זה מה שהוא רצה".
3 צפייה בגלריה
ג'מילה עמאש, אמו של מוחמד
ג'מילה עמאש, אמו של מוחמד
האם ג'מילה עמאש. "הוא אמר 'מוחמד נדקר'. חשבתי שהוא צוחק עליי"
אמו של מוחמד, ג'מילה עמאש, הוסיפה: "אנחנו לא רבנו עם אף אחד. אמרו לי שהרוצח היה אצל ארוסתו ורב עם בני משפחתה. אז למה לרצוח את הבן שלי? אנחנו רוצים להבין מה המניע לרצח האכזרי של אדם יקר".
על הרגעים שבהם גילתה על שאירע סיפרה האם: "חבר של הבן שלי נכנס פנימה רועד ואמר 'מוחמד נדקר'. חשבתי שהוא צוחק עליי. כשיצאתי לא האמנתי למה שאני רואה. אם הוא היה אדם רע - הייתי אומרת לך. אבל לא. האנשים הטובים הם אלה שנרצחים. אני מקווה שהמשטרה תעצור את כל הפושעים, כולל את זה שרצח את הבן שלי. אני רוצה לדעת מה הוא רצה ממנו".