רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה הבוקר (יום שישי) על תקרית חריגה יחסית בין צה"ל לצבא לבנון, שבמהלכה הונחה חייל לבנוני לכוון RPG לעבר טנק וג'יפ צה"ליים. לפי צה"ל, התקרית התחילה כשלבנונים הפריעו במכוון לעבודות הצבא בצד הישראלי - והורחקו באמצעים לפיזור הפגנות.
3 צפייה בגלריה
חייל לבנוני מכוון RPG לעבר טנק ישראלי
חייל לבנוני מכוון RPG לעבר טנק ישראלי
מכוון RPG לעבר הכלים הצה"ליים
לטענת הרשת, תושב לבנוני נפגע מרימון עשר באזור כפר שובא מול הר דב, אחרי שהתושבים הצליחו להסיר חלק מגדר תיל שהניח שם צה"ל לפני כמה ימים. צבא לבנון, בתגובה, נכנס לעמדות כוננות עם כלי נשק שלופים מול כוח צה"ל.
לטענת התושבים, צה"ל פועל על אדמותיהם, אך הטענה הזו אינה נכונה - שכן הצבא הישראלי פועל במובלעת ולא בשטח לבנון, בתיאום עם יוניפי"ל והצבא המקומי.
3 צפייה בגלריה
רכבים של האו"ם בגבול לבנון
רכבים של האו"ם בגבול לבנון
לא פעם ראשונה שתושבים מקומיים מפריעים לעבודות צה"ל. רכבי האו"ם בגבול לבנון
(צילום: Mahmoud ZAYYAT / AFP)
לפי צה"ל, מספר לבנונים חצו את הקו הכחול (הגבול הבינלאומי) בהר דב וניסו להפריע לעבודות הנדסיות שגרתיות של הצבא לסימון הגבול במכשול הנדסי הכולל תעלות, סוללות אדמה ותלתליות. כוחות נוספים שהגיעו למקום השתמשו נגד הלבנונים באמצעים לפיזור הפגנות עד שהורחקו, והאירוע הוכל. בצבא מעריכים כי מדובר בניסיון פרובוקציה תקשורתית נוספת של הלבנונים, בהמשך לימים האחרונים במרחב. הם ציינו כי בדומה לאירועים קודמים בעבר, גם הפעם הגיעו לנקודה חיילים חמושים מצבא לבנון.
על אף שמדובר בתקרית חריגה, בעבר התרחשו מקרים דומים שבהם נקלעו חיילי צה"ל וצבא לבנון לעימותים, ובחלק מהם גם כן כוון RPG לעבר הכוחות. תושבים מדרום לבנון מרבים להתקרב ולהפריע לכוח צה"ל בפעילויות שונות לאורך הגבול, לתעד את המקרים ולפרסם אותם ברשתות. במהלך החודשים האחרונים אירעו מספר תקריות חריגות - באחת הפעמים התפתחה תגרה בין חיילים לבנונים לחיילי צה"ל, שהגיעה לכדי צעקות בין הצדדים. במקרה אחר תושבים לבנונים הקיפו כוח צה"ל שעלה על מוקש שגרם לפציעתו של אחד הלוחמים שפעלו באזור. שלשום לבנוני השליך אבנים על דחפור צה"לי שעבד בהר דב - וכוסה בחול.
באחד מנאומיו האחרונים התייחס מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לסוגיה, וציין כי "אנשינו נמצאים שם מאחורי תושבי דרום לבנון ועינינו פקוחה. זו הסיבה שהחיילים הישראלים חוששים להגיב או לפעול".