שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (שלישי) לבית החולים רמב"ם בחיפה וביקר את הלוחמים שנפצעו אתמול במבצע המעצרים שהסתבך בג'נין. במהלך ביקורו, התברר כי מפקד סיירת צנחנים, סגן-אלוף נועם מיכאל, נפצע אתמול באורח קל מפגיעת רסיסים - אך סירב להתפנות לבית חולים והמשיך להילחם עם חייליו. מיכאל הגיע רק הבוקר לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול רפואי, ושר הביטחון הודה לו על פעילותו.
4 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מבקר בבית החולים רמב״ם את הלוחמים שנפצעו בפעילות המבצעית בג׳נין
שר הביטחון יואב גלנט מבקר בבית החולים רמב״ם את הלוחמים שנפצעו בפעילות המבצעית בג׳נין
סא"ל נועם מיכאל נפצע בג'נין והמשיך להילחם, גלנט הודה לו
(צילום: אלעד גרשגורן)
4 צפייה בגלריה
הכלב דאגו ורס''ל י'
הכלב דאגו ורס''ל י'
לוחם עוקץ וכלבו "דאגו" שנפצעו בפעילות בג'נין שוחררו מבית החולים
השר גלנט שיבח את פעילות הלוחמים ש"פעלו תחת אש בנסיבות קשות וגילו אומץ לב וגבורה". גלנט הודיע כי בעקבות הפעילות "הנחיתי את מערכת הביטחון כולה, ובראשה צה"ל, מג"ב ושב"כ, ללכת לפעילות יוזמת והתקפית - בכל מקום שבו יש איום על אזרחי ישראל או חיילים. אנחנו נגיע לכל מקום ונעשה כל מה שנדרש כדי להגן על עצמנו".
שר הביטחון איחל רפואה שלמה לפצועים והודה לצוות הרפואי על "הטיפול המסור וההדוק בלוחמים". סגנית מנהל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיכל מקל, עדכנה כי "ארבעה פצועים עדיין מאושפזים, שניים במצב בינוני ושניים קל. לוחם עוקץ וכלבו מהיחידה "דאגו" שוחררו". בבית החולים העמק בעפולה עדיין מאושפז לוחם נוסף שמצבו בינוני עד קשה.
4 צפייה בגלריה
מסוק אפאצ'י AH-64 של  צה"ל מעל ג'נין
מסוק אפאצ'י AH-64 של  צה"ל מעל ג'נין
רכב צהלי ממוגן עלה על מטען, צה"ל תקף מהאוויר באיו"ש
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מפקד סיירת צנחנים נועם מיכאל
מפקד סיירת צנחנים נועם מיכאל
סא"ל מיכאל גדל בשייטת 13, ומשרת כמג"ד סיירת צנחנים בשנה וחצי האחרונות
סא"ל נועם מיכאל גדל בשייטת 13, ובשנה וחצי האחרונות שירת כמג"ד סיירת צנחנים. מיכאל, שמוביל את הסיירת בתעסוקה המבצעית במרחב ג'נין בחודשים האחרונים, פיקד אתמול מקרוב על הלחימה בלב העיר, שארכה יותר משמונה שעות. במהלך הלחימה, הוא נפצע מרסיסי ירי, סירב כאמור להתפנות - והמשיך להילחם.
הפעילות באזור של יחידת המסתערבים של מג"ב וסיירת צנחנים נערכה אתמול לפנות בוקר, במבצע למעצרם של שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי. אבל עם יציאת הכוחות - בסביבות 7:10 בבוקר - נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו, והפעילות הסתבכה.
אחד מכלי הרכב הממוגן עלה ככל הנראה על שלושה מטענים. מלבדו ניזוקו עוד לפחות ארבעה רכב צבאיים, ובהם אחד מאלו שהגיע לסייע לרכב הראשון שנפגע. כוח מיחידת 669 הוביל את פעולת החילוץ בשטח של הלוחמים שנפצעו. כדי לאפשר את החילוץ, ועל מנת להרחיק מחבלים, צה"ל תקף מהאוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון.
בצה"ל פתחו אתמול בבדיקת האירוע ובוחנים האם היה מדובר ב"מארב מטענים", שבו המחבלים ידעו את מסלול היציאה של הכוחות או שהעריכו אותו - והטמינו שם מטענים משמעותיים, שהצליחו לפגוע ברכבים ממוגנים.
השתתף בהכנת הכתבה: ישראל מושקוביץ