צה"ל תמרן ברוב שטחה של רצועת עזה, אך אל העיר דיר אל בלח שבמרכזה הוא טרם נכנס. כך, שוהים בעיר המוני עקורים מצפון הרצועה, או כאלה שהגיעו אליה לאחרונה מרפיח - שאליה, מאיימים בישראל, ייכנס צה"ל בקרוב. היום (רביעי) פורסם מדיר אל בלח סרטון חריג, שבו נראים המוני עזתים מנצלים את השרב - ורוחצים בים בזמן המלחמה.

3 צפייה בגלריה
חוף הים בדיר אל בלח
חוף הים בדיר אל בלח
חוף הים בדיר אל בלח
(צילום: AFP)
על אף שצה"ל טרם תמרן בדיר אל בלח, מעת לעת מותקפות שם מטרות מהאוויר - כפי שקורה בכל רחבי הרצועה. אחת התקריות הזכורות ביותר היא הריגתם בשוגג של עובדי ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי" (ה-WCK). לצד זאת, לאחרונה פתחה ישראל במבצע בפאתי נוסייראת שבמרכז הרצועה, כשהאתגר המרכזי לאחר מכן יהיה להשלים את הפעילות גם ברפיח, בדיר אל-בלח ובמחנה נוסייראת עצמו.
אתמול פיזר צה"ל, גם בדיר אל-בלח, כרוזים שמזהירים את תושבי הרצועה מפני חזרה צפונה - במסגרת הניסיון של חמאס לעמת את התושבים עם הכוחות בפרוזדור נצרים. "אזהרה דחופה לכל הנמצאים דרומית לנחל עזה. צה"ל מודיע לכם כי אזור צפון נחל עזה נחשב לאזור לחימה מסוכן", נכתב. "צה"ל ממשיך להילחם נגד ארגוני טרור. כל מידע אחר שמופץ שאומר לכם לעזוב לצפון ואדי עזה מסכן אתכם. אל תחזרו צפונה".