2 צפייה בגלריה
היישוב אפרת
היישוב אפרת
ההתנחלות אפרת
(צילום: EPA)
מועצת יש"ע וראשי המועצות ביהודה ושומרון שיגרו אמש (שני) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ולשרים בממשלה שבו הם דורשים לכנס את ישיבת ועדת התכנון העליונה במינהל האזרחי כדי לאשר תוכניות בנייה - שתקועות עוד מימי ממשלת נתניהו.
"כבר שבעה חודשים לא התכנסה מועצת התכנון העליונה (מת"ע) כדי לקדם ולאשר תכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן", ציינו ראשי הרשויות במכתב. "על פי הנוהל הרגיל בשנים האחרונות, בכל שלושה חודשים מתכנסת ישיבת מת"ע לאישור וקידום תוכניות, כאשר בכל פעם מקודמות כל התוכניות שהיו מאושרות לקידום מבחינה תכנונית בכל המרחב ללא יוצא מן הכלל. כיום אנחנו נמצאים במצב שלא היה כמוהו מאז ימי ההקפאה של אובמה. חודשים על גבי חודשים שבהם נעצרות תוכניות הבנייה בהתיישבות באופן שיטתי ואין שום מענה מצד הממשלה. רק שתיקה".
2 צפייה בגלריה
דוד אלחייני
דוד אלחייני
"לא נוכל להמשיך לשתוק". יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני
(צילום: גיל יוחנן)
כבר כמה שבועות ישנם מגעים בין ראשי המתנחלים לראשי הקואליציה בדבר קידום תכניות בנייה, אלא שעד כה אין תשובה ברורה מתי תתכנס הוועדה. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי במשרד הביטחון נאמר להם כי תוך כמה שבועות יאושרו תכניות בנייה.
יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני אמר: "אני וחבריי ראשי הרשויות מייצגים במכתב הזה חצי מיליון תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן ואומרים - לא נוכל להמשיך לשתוק. הבנייה בהתיישבות היא הדבר הבסיסי ביותר. הגיע הזמן לכנס את מועצת התכנון ולקדם את תכנון הבנייה בכל רחבי האזור עוד היום".
מועצת יש"ע כבר שיגרה מכתב דומה לחברי הממשלה, אך היה זה ימים בודדים לאחר כינונה. גורמים פוליטיים מסבירים כי בימים אלה מנסים הממשלים בארה"ב ובישראל לבנות מנגון עבודה מוסכם לאישור תכניות בנייה שלא יפתיע את הצדדים וכי מיד לאחר מכן תתכנס מועצת התכנון העליונה. הישיבה האחרונה שהתכנסה הייתה בינואר, ומאז לא אושרו תכניות בנייה משמעותיות, כך שרוב זמן ההקפאה היה בזמן כהונת ממשלת נתניהו. אלא שכעת חוששים המתנחלים כי הבנייה בהתנחלויות תוקפא בגלל הסכמות מדיניות רחבות יותר.
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מועצת התכנון לא התכנסה מאז חודש ינואר. ראש הממשלה בכל החודשים האלו לא היה נפתלי בנט. משנכנסנו לתפקיד, אנחנו מצויים בשיח עם הגורמים הרלוונטיים בהתיישבות. מועצת התכנון תתכנס בקרוב".