צה"ל חשף אחר הצהריים (יום חמישי) תיעוד מזעזע מחקירת מחבל שחדר לישראל ב-7 באוקטובר והודה באונס אישה ישראלית בקיבוץ וברצח אזרחים. דבריו קשים לקריאה ולצפייה, וחשובים במיוחד בעת שיש גורמים המנסים להכחיש את הזוועות שהתרחשו בישראל בשבת הארורה.
המחבל בן ה-28, ששמו המלא מנאר מחמוד מוחמד קאסם, היה פעיל בכוח הימי של הג'יהאד האיסלאמי. הוא נתפס בתחילת חודש מרץ על-ידי כוח של יחידה 504, שפעל תחת אוגדה 98 בחאן יונס. בחקירתו תיאר בפירוט מדויק ובקור רוח מצמית את מעשי הזוועות שביצע.

תחילה תיאר המחבל כיצד עבר את הגדר ונכנס לשטח ישראל כשהוא חמוש באקדח ובשני רימונים, כשלצידו מחבל נוסף בשם מחמוד אל-חוש - שהיה חמוש בקלצ'ניקוב. בשלב מסוים הגיעו לקיבוץ, והמחבל שהיה עימו נפגע בראשו. הוא נכנס ל"בית הכי קרוב" שראה - ותיאר: "בהתחלה לא היה אף אחד, ואז נכנסתי לחדר והייתה שם מישהי שנבהלה ממני. היא אמרה לי 'תעזור לי' - וזרקתי אותה לספה".
"היה לה שיער לא מאוד ארוך, רגיל כזה, והיא הייתה רזה. היא לבשה חצאית כחולה וחולצה לבנה, ונעלה סנדלים", סיפר המחבל. לאחר מכן דרש ממנו החוקר לתאר לפרטים מה בדיוק עשה:
ראית אותה בחדר ומה עשית? "השטן השתלט עליי. השכבתי אותה והתחלתי להפשיט אותה ועשיתי את מה שעשיתי".
מה עשית? "ישנתי איתה".
אתה לא ישנת איתה. מה אתה עשית? "אנסתי אותה".
מה היא עשתה לך? "היא דחפה אותי. זה לא נמשך הרבה זמן, כי שמעתי צעקות בחוץ".
כמה זמן זה נמשך? "שתי דקות, אולי דקה וחצי. שני גברים נכנסו מהדלת בחוזקה, ושמענו צרחות. לא יודע אם זאת הייתה אמא שלה או מי זאת הייתה".
מה היא לבשה מתחת לבגדים? "היא לבשה ורוד, ורוד".
מה זה ורוד ורוד? "התחתונים ורודים, החזייה ורודה. אחרי ששמענו את הצעקות אני והיא שנינו התחלנו להתלבש - ואז נכנסו שני הגברים האלה".
1 צפייה בגלריה
עמית סוסנה
עמית סוסנה
חשפה את שעברה לפרטי פרטים. עמית סוסנה
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
אותם גברים, לדברי המחבל, לבשו מדים שעליהם נכתב "גדודי חללי אל-אקצה, נדאל אל-עמודי". הם, לדבריו, "משכו את האמא של הבחורה, הכניסו אותה ושמו אותה לידה, והן התחילו לנחם אחת את השנייה - לפי מה שהבנתי. בכל מקרה נשארתי בחדר, ואז הם (המחבלים, י"ז), לקחו את הבחורה ואת האישה. אני נשארתי בחדר והם יצאו מהשער שנכנסו ממנו".
לפחות על פי חקירתו, לא ידוע מה עלה בגורל הנשים - אם נחטפו או נרצחו. צה"ל לא חשף פרטים נוספים לגבי גורלן. בהמשך תיאר המחבל כי רצה לחזור לרצועת עזה, ושמע קולות ירי בבתים הסמוכים אליו. בשלב זה תיאר כיצד נתקל בישראלים ורצח לפחות אחד מהם: "שלפתי אקדח, יריתי באחד והוא נפל על הרצפה. אחד הסתתר ואחד.... ואז זרקתי רימון ויצאתי מהקיבוץ".
החוקר שאל אם אותם אנשים שלעברם ירה היו לבושים במדי צבא או בבגדים אזרחיים, והוא אישר: "אזרחיים".
מצה"ל נמסר כי "תיעוד החקירה מהווה הוכחה נוספת למתקפת הרצח והאלימות המינית של ארגוני הטרור ב-7 באוקטובר, בניסיון להשמיע את קולן וקולם של מי שכבר לא יוכלו לספר".
חקירתו של המחבל מצטרפת לעדויות רבות נוספות על אלימות מינית קשה שהפעילו מחבלי חמאס במהלך הטבח, כמהלך מכוון שנועד לזרוע אימה בציבור הישראלי. לאחרונה חשפה שורדת השבי עמית סוסנה כי היא עצמה עברה התעללות מינית קשה על-ידי המחבל שהחזיק בה, ופירטה לפרטי פרטים בריאיון לניו יורק טיימס כיצד תקף אותה כשהייתה חסרת אונים.
אל מול ההכחשות, נזכיר, עומד גם דוח האו"ם של פרמילה פאטן - שאישר שישנן הוכחות לתקיפות מיניות במהלך הטבח. כמו כן, הדוח מאשר כי חטופות וחטופים בשבי חמאס בעזה עברו אלימות מינית וישנה סברה כי זו עדיין מתרחשת.