שניות בודדות לאחר הפגיעה הראשונה של הנהג השיכור בניידת שחסמה את הכביש ליד ראשון לציון במסגרת אכיפת נהיגה בשכרות, מצא את עצמו השוטר המתנדב ארקדי מיכאלצ'וק שרוע על הכביש כשפניו מדממות. כמה מטרים ממנו נפגע המתנדב עמיחי כרמלי מהרכב הדורס - ומת במקום.
"הרכב התנגש בניידת שעמדתי לידה. אם הייתי עומד חצי מטר רחוק יותר - הייתי נהרג", שחזר הערב (שבת) ארקדי בשיחה עם חבריו. "הרכב התקרב במהירות ונצמדתי כמה שאני יכול. עפו חלקים באוויר וקיבלתי מכה חזקה בפנים. התחלתי לדמם. הרכב המשיך ופגע בעוד ניידת. הייתי כבר על הכביש, אבל כשקמתי הבנתי שאני פצוע ושעמיחי נהרג".
3 צפייה בגלריה
ארקדי מיכאלצ'וק וזירת התאונה
ארקדי מיכאלצ'וק וזירת התאונה
ארקדי מיכאלצ'וק
(צילום: דוברות המשטרה, מאיר תורג'ומן)
3 צפייה בגלריה
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
מוקדם יותר היום ביקר ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, את ארקדי וגנאדי, שותפו למשמרת שנפצע באורח קל ופונה גם הוא לבית החולים. "אתם עושים עבודת קודש בסיוע היומיומי, והמשטרה נעזרת בכם מאוד. אתה לוחם אמיתי", אמר בן עטר לארקדי שהשיב לו כי הוא מחכה לחזור לפעילות. בן עטר הוסיף כי "עמיחי שלנו יצא למשימה מצילת חיים בכבישי ישראל, ולא חזר הביתה לאישתו ולילדיו".
עם צאת השבת יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. תחילה ייחסה המשטרה לנהג הנמלט עבירת המתה בקלות דעת, שעונשה עד 12 שנות מאסר, וגם חשד לאי ציות לשוטר, נסיעה באור אדום ועוד. לקראת הארכת המעצר הערב החמירה המשטרה את העבירה המיוחסת לדורס - עבירת רצח באדישות. במשטרה חקרו את יושבי הרכב הנמלט, שאף הם נעצרו כמעורבים באירוע, כדי להבין את חלקם בהימלטות ובנסיעה הפראית. לפי המשטרה, גם אחרי שפגעו בכרמלי, יושבי הרכב הפוגע התעמתו עם השוטרים וניסו להימלט - אך לבסוף נעצרו.
גורם במשטרה המעורב בחקירה אמר ל-ynet: "מאז האירוע הקשה אנחנו חוקרים אותו, ויש בידינו ממצאים שעלו מהחקירה לבסס את העלאת החשד מהמתה בקלות דעת לחשד לרצח". החשד בשלב הזה יהיה רצח באדישות. על סעיף זה אין חובת הטלת מאסר עולם.
המשטרה מסרה כי "בהתאם לממצאי החקירה עד כה, קבעה המשטרה כי האירוע ייחקר במישור הפלילי ותנהל אותה היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה, יחד עם בוחני מחוז מרכז. בתום בחינה מקצועית נקבע כי רמת החשד בחקירה תועלה לחשד לרצח".
3 צפייה בגלריה
משפחתו של עמיחי כרמלי
משפחתו של עמיחי כרמלי
התמונה האחרונה של עמיחי. משפחתו: "הוא נרצח"
(צילום: יריב כץ)

החשודים שהיו ברכב שפרץ מחסום לבידוק שכרות, ודרס למוות את עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה ותיק באגף התנועה. מבדיקת הינשוף של המשטרה עלה כי נהג הרכב ושאר הנוסעים בו היו תחת השפעת אלכוהול. חלק מהחשודים, נציין, ניסו לברוח מהזירה - ונתפסו במרחק של כמה עשרות מטרים.
לאחר מכן הם התעמתו עם השוטרים בשטח. לפי גורם משטרתי, החשודים ניסו להפריע לעבודת השוטרים במקום - וחלקם התנגדו למעצר. עוד קודם לפגיעה המחרידה במתנדבי המשטרה נמלטו הנוסעים ברכב מניידת סיור לאורך כק"מ, תוך שנסעו בפראות, חצו שני רמזורים באדום. לבסוף גם פגעו במתנדבים שעמדו במחסום בידוק שכרות על דרך המכבים לפני צומת בית דגן. במשטרה לקחו מהם גם דגימות דם, כדי לבדוק אם היו תחת השפעת סמים.
כרמלי, מתנדב ותיק באגף התנועה של המשטרה, נהרג לפנות בוקר כשרכב של חמישה תושבי רהט שנמלט מהמשטרה פרץ מחסום לבדיקת שכרות בכביש 412, סמוך לצומת בית דגן, ופגע בו בעוצמה. כרמלי התנדב ביחידת ימת"א שפלה במשך יותר מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, קרן, את אביו יצחק ואת שני ילדיו - יובל בת ה-19 ושגיא בן ה-16.