בעוד שבוע יתקיים הפריימריז בליכוד, והקרב בתוך המפלגה ששואפת לחזור ולהיות מפלגת שלטון - רותח. בעיקר נוכח העובדה שהסקרים לקראת הבחירות בעוד שלושה חודשים צופים למפלגה כ-35 מנדטים. היום (חמישי) הגיעו לאולפן ynet שני מתמודדים בפריימריז שלא מכהנים כחברי כנסת - והיו מאוד רוצים לעשות זאת: גלעד שרון והיידי מוזס.
"המלך הרשה לי לשים היום את התליון, אני מקבלת אישור בכל בוקר", התבדחה מוזס, שבכנס של הליכוד העניקה תליון זהב בדמותו של נתניהו לח"כ ישראל כץ, מה שגרר סערה תקשורתית.
1 צפייה בגלריה
היידי מוזס ו גלעד שרון
היידי מוזס ו גלעד שרון
היידי מוזס וגלעד שרון

גלעד שרון, בנו של רה"מ לשעבר אריאל שרון, ביקר את סיקור הנושא בתקשורת: "אני לא מסתובב עם שרשראות בכלל. אני רוצה לומר משהו על הזלזול בליכוד, מי מבקר אותנו? מפלגות עם רשימות אותן קובע דיקטטור ואיזה משרד פרסום. שיתנו כבוד ל-140,000 איש שיודעים בדיוק מה הם עושים, תנו כבוד".
-זה דאבל סטנדרט? שמענו את דבריה של השרה ברביבאי ש"יש אחד בורא עולם ויש אחד יאיר לפיד". שרון: "ככה נראות מפלגות דיקטטוריות, אצלנו יש פריימריז בצורה דמוקרטית. אנחנו צריכים להסתובב ולשכנע את האנשים ומי שמצליח לשכנע הם יבחרו בו, אלו אנשים אינטליגנטיים שיודעים מה הם עושים".
שרון גם התייחס ליחסיו עם נתניהו: "בסוף אצלנו יש בחירות ואנחנו צריכים לקבל את אמון הבוחרים. נתניהו בא לכנס החירום שלי להצלת הנגב בדימונה, הייתה לנו שיחה טובה, אנחנו בקשר טוב ואנחנו מעוניינים לשחרר את ישראל מהאחיזה של האחים המוסלמים, על זה כל הבחירות. הסיפור הוא שהממשלה הבאה תהיה בחסות רע"מ והמשותפת, או שתהיה מממשלה בראשות הליכוד".
למה הדיון הזה לגיטימי? הוא פוסל את כל הערבים. מבחינתך רע"מ זה כמו המשותפת. ראש המפלגה שלך רצה לשבת איתם. מוזס: "הוא ממש לא רצה לשבת איתם, הוא בדק אופציות כמו כולם. אחרי זה הוא בדק והסיק שזה לא מתאים לנו".
שרון: "אמרתי פה באופן פומבי שאין שום מצב שתקום ממשלה שתהיה תלויה באחים המוסלמים".
-שניכם שמות כאילו חדשים, אבל לא באמת. יש פה קרב מאוד רציני, קשה מאוד להיבחר כשכולם רוצים להיות שם. מוזס: "קודם כל אני לוקחת את זה בצורה מאוד ספורטיבית. אני חורשת את הארץ, התחושה מדהימה. את רואה איך מעריכים אותך על מה שאת. אנחנו מביאים משהו מדהים, אצלנו זה לא אדם אחד שמחליט".
-גלעד, אתה רץ במשבצת ארצית שצפופה מאוד. יש את דני דנון ובועז ביסמוט. כולכם רוצים להיכנס ואין מקום לכולם. שרון: "מה שיפה בליכוד זה ההתרעננות, ההתחדשות, שנכנסים כוחות חדשים, אנרגיות חדשות, אנשים נוספים שיכולים להביא קולות נוספים וזה מה שאני עושה".
-הידיי, את אומרת שיהיו ח"כים חדשים כי הישנים והוותיקים בצמרת רבים אחד עם השני? "אני אגלה לך משהו, סקופ. הייתי באירוע סגור, רק של הצמרת ומה שהלך שם היית משתגעת - כולם רבו על הכמה אנשים שם, כולם בסטרס שם, באו לא מקולחים. זה אקשן, זו חגיגה דמוקרטית, הגיע הזמן לבחור אנשים מעניינים. וואי וואי מה הולך שם בצמרת".
-גלעד, המחנה שלך בליכוד הוא מחנה של אבא שלך? אנשים שמזוהים איתו? "אנשים שמבינים שיש בעיה במשילות וצריך להחזיר אותה. יש בעיה של ביטחון אישי, נשים בבאר שבע בערב מפחדות ללכת ומשתלטים על אדמות הנגב והגליל".