חמישה חודשים אחרי שרוסיה החלה בפלישה שלה לאוקראינה, שגרירות ישראל בקייב פרסמה הערב (יום שני) ברשתות החברתיות אזהרת מסע נוספת מהגעה לאוקראינה, ובפרט לעיר אומן וסביבותיה - בצל החשש שחסידים רבים יחליטו חרף המלחמה שמשתוללת והסכנה הרבה להגיע לשם ולעלות לקברו של רבי נחמן מברסלב. לאחר מכן פרסם משרד החוץ אזהרה דומה.
1 צפייה בגלריה
גבול בלארוס אוקראינה
גבול בלארוס אוקראינה
חסידים בגבול אוקראינה-בלארוס ב-2020, כשהגישה לאומן הוגבלה בגלל הקורונה. גם אז הם לא ויתרו
(צילום: MCT)
"אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לצאת באופן מיידי מגבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על יישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, ומהווה סכנת חיים ממשית ומיידית", נמסר בהודעה.
"ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חירום החל מה-24/2/22, שמביא להגבלת חופש התנועה והטלת עוצר על אזורים שונים, וכן להכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים (כולל בדיקות, מעצרים וגרוש). לשגרירות ישראל אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן לספק שירותים קונסולריים", נמסר עוד.
מוקדם יותר החודש, נזכיר, הודיעו הרשויות בקייב כי לא יאשרו כניסת מתפללים בראש השנה להילולת רבי נחמן באומן. עם זאת, גורם מדיני אוקראיני בכיר אמר ל-ynet כי ישראל נערכת לאפשרות שכמו בתקופת הקורונה, החסידים לא יוותרו, וימצאו את הדרך לחצות את הגבולות, בכל מחיר, גם תחת איסור.