סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה באזור דמשק: הטלוויזיה הסורית דיווחה אמש (ראשון), מעט לפני חצות, על תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק. לפי הדיווח, נשמעו הדי פיצוצים, ומערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי "התקיפה הישראלית בוצעה בשני גלים. יעד אחד היה בסיס הגנה אווירית סורי שיש בו פעילים של חיזבאללה והיעד השני היה באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק". לפי מרכז המעקב, ייתכן שאחד מטילי הנ"מ שירו הסורים התפוצץ בשכונה בדמשק: "אמבולנסים הגיעו למקום".
1 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה בסוריה
תיעוד התקיפה בסוריה
תיעוד התקיפה באזור דמשק, הדי פיצוצים נשמעו באזור
הפעם האחרונה שבה הואשמה ישראל בתקיפה בסוריה הייתה בתחילת החודש, אז הושבת נמל התעופה הבינלאומי בחלב בעקבות תקיפה שיוחסה לחיל האוויר. גורמי אופוזיציה טענו אז שבאותה תקיפה - שהייתה השלישית תוך שמונה ימים - הותקפו יעדים שמשמשים את הכוחות הפרו-איראניים בקרבת נמל התעופה בחלב. לפי מרכז המעקב, יעד התקיפה אז היה מחסן אמצעי לחימה ששייך לחיזבאללה - והוא הושמד כליל.
בימים שלפני אותה תקיפה סוריה ייחסה לישראל שתי תקיפות נוספות בשטחה. חצי יממה אחרי ששר החוץ האיראני נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה ותצפת מגבול לבנון על ישראל, האשימה סוריה את ישראל בתקיפה במחוז חומס. באותה תקיפה נפגע לפי הדיווחים מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה שהותקף בעבר על-ידי ישראל.
לאחר התקיפה הראשונה מבין השלוש דיווח מרכז המעקב הסורי כי ישראל הפגיזה בארטילריה עמדת תצפית של חיזבאללה סמוך לגבול. לפי הדיווח, נורו יותר מ-20 פגזים לעמדה הממוקמת מערבית לכפר חאדר שבמחוז קונייטרה.
פורסם לראשונה: 00:00, 29.05.23