השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו החליטו הערב (שני) כי בשלב זה יתקיימו שלושה דיונים בשבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים. החלטתם מגיעה בעקבות בקשת הסנגורים, ובהמשך להצהרתם בדיון שהתקיים לפני כשבועיים שלפיה מחודש פברואר יתקיימו ארבעה דיונים בשבוע. עם זאת, השופטים ציינו כי ישובו ויידרשו לעניין בהמשך.

"בהמשך לבקשת ההגנה ולטענות שנשמעו לפנינו בכתב ובעל-פה, בשלב זה אנו קובעים כי הדיונים החל מ-22 בינואר בפרשות 1000 ו-2000 יישמעו שלושה ימים בשבוע, בין השעות 09:00 עד 15:30", כתבו השופטים. כמו כן, נכתב: "מובהר כי החלטה זו נשענת כעניין מרכזי על נימוקים הנוגעים לאילוצים הנובעים מהמלחמה. לפיכך, בדעתנו לשוב ולהידרש לעניין בהתאם להתפתחויות".
הבוקר, הפרקליטות הגישה את תגובתה לכוונה לקיים ארבעה דיונים בשבוע בתיקי האלפים, בהמשך לבקשת הסנגורים בתיקים, שביקשו לא לעבור לארבעה ימי דיונים בשבוע. "האינטרס הציבורי מחייב קידום שמיעת התיק וסיומו בהקדם האפשרי, ומשכך נכון לשמוע את התיק ארבעה ימי דיוני הוכחות בשבוע, וזאת בהתאם להחלטת בית המשפט מיולי. ככל שבית המשפט ייעתר בחיוב לבקשת הסנגורים, מפאת אירועי השעה, נבקש שהעניין ייבחן שוב בעת הקרובה", נכתב.
לפני שבוע התקיים במחוזי בירושלים דיון בהתנגדות הסנגורים בתיקי 1000 ו-2000 לנהלם בארבעה דיונים בשבוע, כפי שהחליטו השופטים בדיון מוקדם. נערך דיון גם בנוגע לבקשת סנגורו של נתניהו, עמית חדד, לשנות את סדר העדים בין 14 העדים מטעם הפרקליטות. חדד טען כי עליו להתכונן לעדותם של כמה מעדי הפרקליטות יחד עם רה"מ, וכי מפגשים אלה אינם יכולים לצאת לפועל עקב המלחמה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
עו"ד חדד: "אין משפט שמתנהל בקצב הזה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עו"ד נוית נגב, באת כוחו של מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, מתחה ביקורת על התנהלות התיק: "אם משפטנו היה בנפרד הוא לא היה נגרר, ודווקא כשמגיע התיק שלנו (מגבירים קצב). זה לא צודק וזה פוגע בנו. יש לנו תחושה שבנושא הזה מופעלים לחצים". עו"ד חדד, שמייצג את נתניהו יחד עם עו"ד ישראל וולנרמן, השיב כי "אין משפט שמתנהל ביעילות הזו ובקצב הזה. שלושה דיונים בשבוע זה קצב חסר תקדים. זו תקופה מורכבת ויש אילוצים - מתמחים שנפצעו, למשל. האנשים הללו הם לא כמו שהיו ב-7 באוקטובר".
במקביל, חדד ציין שהוא "לא מבקש רחמים. לקחנו תיקים אחרים והתחייבויות", והביא לביקורת מצדה של השופטת רבקה פרידמן פלדמן: "לבוא להגיד לי תיקים אחרים? בחודש יולי אמרנו מבעוד מועד שתהיו ערוכים לזה". חדד ענה: "לא ביקשנו לבטל דיונים, אלא לנסות לעשות סדר אחר (בעדים). אני יודע שראש הממשלה עובד עד 02:00 בלילה מדי יום. בהמשך אולי המלחמה לא תיגמר, אבל הדברים אולי יהיו יותר מרווחים".