1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גדעון סער  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
נפתלי בנט גדעון סער  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
גדעון סער ונפתלי בנט
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
בין כל ההבטחות, עמלו לפני הבחירות האחרונות נציגי הימין בממשלה בכל הכוח כדי לשכנע אותנו שאם רק היו יכולים, אם רק בנימין נתניהו היה מוותר על ראשות הליכוד – הם היו מקימים ממשלת ימין. לא ממשלת ימין כמו של נתניהו, שהסכימה להקפאה והשלימה עם השתלטות הווקף על הר הבית, אלא ממשלת ימין אמיתית – כזו שתבנה יישובים יהודיים בכל רחבי הארץ ותחזק את הריבונות במדינת ישראל. אבל אתם מבינים, הם אמרו לנו, רק איש אחד מונע מכל זה לקרות: נתניהו. רק מפני שהוא לא פורש, הם תירצו, אנחנו מפנים במקום לבנות, ומשלימים עם השתלטות הבדואים על הנגב במקום לחזק את שליטתנו בו.
אז הנה נפתלי בנט, גדעון סער, איילת שקד, זאב אלקין – יכול מאוד להיות שבקרוב תהיה לכם ההזדמנות להוכיח שדיברתם אמת. אם נתניהו יחתום על הסדר טיעון וייאלץ לפרוש מראשות הליכוד למספר שנים, ייגמרו לכם התירוצים. מה תספרו לנו עכשיו? איזו סיבה יש לכם לא להוציא מהקואליציה את רע"מ ולהכניס את הציונות הדתית? לא להוציא את מרצ ולהכניס את הליכוד?
לא רק שלפי תפיסת עולמכם זה הדבר הנכון לעשות, זה גם יועיל ליציבות הקואליציה – הרי ברע"מ כבר שבועות מתעללים בגוויית המשמעת הקואליציונית, ואתם שותקים, מכילים. לאחרונה הצטרפה אליהם גם מרצ, שלא מסוגלת לגרום לחברת כנסת מטעמה להצביע בעד חוק הגיוס – אחד החוקים המשמעותיים ביותר שניסתה הקואליציה להעביר. אך מה ילין ראש הממשלה על אלה, אם הוא עצמו לא מסוגל לגרום לחבר מפלגתו, עמיחי שיקלי, להצביע איתו?
על הכנסת רע"מ לקואליציה עוד נשלם שנים רבות. אבל עכשיו יש לכם הזדמנות לצמצם נזקים. אם באמת ישראל לפני הכל, גם לפני הכיסא והכיבודים, צרפו את הליכוד לממשלה
הניסוי כשל. השאיפה לממשלת אחדות מובנת, ואין ספק שהרעיון אצילי ומבורך – ימין ושמאל, יהודים וערבים, יושבים יחד ומתעלים מעל המחלוקות – אך המציאות היא לא תנועת נוער. במציאות צריך לנהל מדינה, ואת זה אי אפשר לעשות כאשר צד אחד קורא למתנחלים ביהודה ושומרון גיבורים והאחר מכנה אותם "תתי-אדם" כאחרון האנטישמים. אי אפשר לנהל מדינה כאשר שר האוצר אביגדור ליברמן רוצה לחתוך קצבאות, ומנסור עבאס, שמחזיק את הקואליציה במידה רבה, מעוניין להגדילן.
אופיר דייןאופיר דיין צילום: דן בלילטי
דיברתם על ממשלת שינוי, אבל קיבלתם תחתיה ממשלת שיתוק. וחמור מכך: רציתם לאחות את הקרעים בעם, ורק חשפתם עד כמה הם חמורים. במקום שיאיר גולן יתמתן, הוא רק קיבל במה רחבה יותר להפיץ את שנאתו לכל מי שאינו בדעתו.
על הניסוי, ובעיקר על הכנסת רע"מ לקואליציה, אנחנו עוד נשלם שנים רבות. אבל עכשיו יש לכם הזדמנות, שעת כושר לצמצם נזקים. אם באמת ישראל לפני הכל, גם לפני הכיסא והכיבודים, הושיטו יד לליכוד מיד לאחר החתימה על עסקת הטיעון, וצרפו אותם לממשלה.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com