מגדל התצפית של חמאס מול נתיב העשרה לא הושמד בתקיפה אתמול בבוקר (שבת) כדי לא לגרום להרוגים בקרב אנשי חמאס - ובכך להביא להסלמה. כך נודע ל-ynet. העמדה הותקפה על ידי מסוק קרב ולא מטוס קרב, ובצמרת צה"ל מבינים כי טעו בקרב התודעה - ובהזדמנות הקרובה המגדל יושמד.
5 צפייה בגלריה
השמדת עמדת התצפית
השמדת עמדת התצפית
(צילום: אמנון זיו )
באותה תקיפה הייתה מטרה נוספת - והיא מחרטה לייצור רקטות שנחשבת חשובה לחמאס. אותה מחרטה הושמדה בתקיפה.
העמדה של חמאס, שנמצאת מול מושב נתיב העשרה שגובל ברצועת עזה, הותקפה אתמול כחלק מהתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה בשעות הלילה בין שישי לשבת. העמדה הטרידה את התושבים תקופה ארוכה לאור קרבתה למושב, ואחרי תקיפתה נשארה עומדת על פיגומיה.

כבר אתמול החל חמאס בעבודות לשיקום מגדל התצפית, והיום גם הציב שם עמדה משודרגת. לאחר מכן, הציב ארגון הטרור למרגלות המגדל שלטי ענק, שנראים גם במושב נתיב העשרה - ובהם תמונות של שלושה מחבלים שחוסלו ביום שישי האחרון לפנות בוקר. במקביל, הוצב גם שלט נוסף בעברית, עם מסר לתושבי המושב, ולפיו כמו שנתיב העשרה פונה מחבל ימית כחלק מהסכם השלום עם מצרים והועתק למקומו הנוכחי – כך גם מיקומו כיום יועתק בעתיד בזכות ההתנגדות החמושה. "השמדתכם מתקרבת – כובשים", נכתב על השלט בעברית קלוקלת ובערבית.
התקיפה שלא הביאה להשמדת העמדה אתמול עוררה זעם בקרב התושבים בנתיב העשרה. איתי לוי, שמתגורר במושב, פרסם דברים זועמים: "כל אימון שלהם שם מעבר לחומה אנחנו שומעים כאן, ואצלנו עוד מתנצלים וישר מוציאים הודעה במושב 'אל דאגה, זה אימון של החמאס'. לפעמים אנחנו גם מקבלים כמתנה מהשכנים 'כדורים תועים'. השבוע לדוגמה זה היה רק שלוש פעמים. אז כמו ילד שלא שומע 'לא' מההורים, החליטו מעבר לגבול שהם רוצים עוד ממתקים. אבל הפעם הם רצו סוכריה ממש גדולה והקימו עמדת תצפית יותר גבוהה מהחומה. אם עד אותו רגע בעיקר רק שמענו את אחמד יורה, אז עכשיו אנחנו גם מתראים. עושים 'שלום' מרחוק פה במושב ואחמד עם המשקפת בעמדה מסתכל עלינו מחויך", כתב.
5 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטה לעוטף
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטה לעוטף
תקיפת העמדה, כפי שתועדה על ידי צה"ל. לא הושמדה
(צילום: דובר צה"ל )
5 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטה לעוטף
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטה לעוטף
(צילום: דובר צה"ל )
הוא הוסיף: "המדינה לא רואה לנכון לומר 'עד כאן', כי זה רק נתיב העשרה ולא תל אביב כמובן. הצבא (מסכן חסר אונים) מבטיח שביום מן הימים העמדה תהיה מטרה 'ואל תדאגו נוריד אותה בשנייה'. וכמו בסיפורי ילדים הגיע הרגע ש... אופס הבלון ברח... וגם טיל אחד לכיוון אשקלון שחלף לו מעל המושב. אז מה עכשיו? התכנסו כל המחליטים בירושלים ותל אביב וקיבלו חתיכת החלטה: להוריד את העמדה, ומיד. הגיחו שני טילים אי שם מהשמיים ופירקו את העמדה בקושי לשתיים. מכה קלה בכנף זאת מחמאה לתקיפה".