שבועיים לפני השבעת ממשלת בנט-לפיד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו שוחח איתו וניסה ללחוץ עליו. בתחילת ינואר הוא חשף ברדיו כי תרם כסף לקמפיין מימון ההמונים של נתניהו ואמר כי אינו יודע במי היה בוחר – בנתניהו או בבנט. שלשום כבר גילה כי "אם עידית תחזור הביתה, היא תתפוס אחלה ג'וב במערכת הבריאות". הבוקר (רביעי) נחשף המהלך ששמוליק סילמן, בעלה של ח"כ עידית סילמן, היה כנראה אחד משותפיו המרכזיים.
יו"ר הקואליציה עד היום הטילה פצצה כשהחליטה לפרוש מהקואליציה, תוך שהיא מכריזה "איני יכולה עוד". בעלה של חברת הכנסת מימינה פיזר לא מעט רמזים מקדימים בריאיון שלשום לרדיו "גלי ישראל".

2 צפייה בגלריה
עידית ושמוליק סילמן
עידית ושמוליק סילמן
עידית ושמוליק סילמן
(צילום: אלבום פרטי)
"עידית חטפה את השוק של החיים שלה. היא נכנסה לממשלה מתוך רצון של אחדות ורצון טוב, והיא חטפה שוק", אמר שלשום שמוליק סילמן, שעד לפני שנה שימש כמנהל מחלקת המגזרים בקופת חולים מאוחדת. "כל ביקורת שתגידו - אתם צודקים. היא הרוויחה את זה ביושר, אבל אל תדון אדם עד שתגיע לגופו". הוא נשאל אם רעייתו לא שיקרה בהצטרפותה לממשלה, וענה: "אני חושב שהם התחייבו על דברים והם צריכים להתנצל, מה השאלה בכלל? מישהו במדינה אומר שהם לא שיקרו?".
הריאיון נערך לאחר המתקפה של ח"כ סילמן על שר הבריאות ניצן הורוביץ בסוגיית הכנסת החמץ לבתי החולים. "יש לכל אחד קווים אדומים, והיא אמרה לי שבמקרה של המכתב של שר הבריאות היה מדובר בערך הרעות", אמר שמוליק סילמן, "אם עידית תחזור הביתה, היא תתפוס אחלה ג'וב במערכת הבריאות". היום התברר שהיה מדובר ברמז עבה במיוחד – גורמים פוליטיים אמרו שלפי הסיכום, סילמן תשוריין בליכוד ואם נתניהו יקים ממשלה היא תהיה שרת הבריאות.

"עידית לא תמכור את העולם הבא שלה תמורת שום דבר. היא קיבלה החלטה אישית – לא תהיה גזירת המעונות, לא יהיה גיור ולא יהיה מתווה רפורמי כי מעניין אותה העולם הבא שלה", אמר שמוליק סילמן שלשום - וזו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הוא מתח ביקורת על הקואליציה שאותה ניהלה רעייתו עד הבוקר.
לפני חודשיים וחצי נחשף כי תרם 180 שקלים לקמפיין מימון ההמונים של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. "תרמתי לגיוס כי אני אוהב אותם, את משפחת נתניהו", הסביר. כשנשאל האם יצביע לבנט או לנתניהו אם היו נערכות אז בחירות, ענה "אני לא יודע". הוא אמר בנוסף כי "יש דברים שטובים בממשלה הנוכחית ויש דברים שמייסרים אותי. ברור שהייתי מעדיף ממשלת ימין, מה השאלה, אבל לא היה ברירה".
לאחר אותו ריאיון ב"גלי ישראל", ח"כ עידית סילמן התבדחה על כך בסרטון עם בעלה (בתחילת הכתבה). בסרטון נראה שמוליק סילמן כשהוא יושב על ספה וראשו מורכן, ואשתו ניגשת ושואלת אותו "חיים שלי, מה אתה עושה בפעם הבאה כשמתקשרים לראיין אותך?". מיד לאחר מכן עולה על המסך הכיתוב באנגלית "SHOT ON IPHONE" - "יורה באייפון", בתרגום חופשי.
2 צפייה בגלריה
שמוליק ועידית סילמן בסרטון טיקטוק מינואר
שמוליק ועידית סילמן בסרטון טיקטוק מינואר
מתוך סרטון הטיקטוק של בני הזוג סילמן
(מתוך טוויטר)

פחות משבועיים לפני הקמת ממשלת בנט-לפיד דווח ב"כאן 11" שנתניהו – אז עוד ראש הממשלה - התקשר לעידית סילמן. היא סירבה לענות לשיחה והעבירה את הטלפון לבעלה, ששוחח במשך דקות ארוכות עם נתניהו שהפעיל עליו לחץ על בסיס אידיאולוגי. לפי אותו דיווח, מקורבים לנתניהו ופעילי ליכוד אף אמרו לסילמן כי הוא צפוי לקבל הצעת עבודה ממשרד ממשלתי, אם אשתו תיעתר להפצרות.
בליכוד הכחישו אז את הדיווח, ושבוע לאחר מכן פרסם שמוליק סילמן פוסט ארוך בפייסבוק התומך באשתו ובמהלך שביצעה עם ימינה – ובו התייחס לאותה שיחה: "ימים מורכבים עוברים על עם ישראל. בשבועות האחרונים קיבלתי עשרות, ואולי מאות שיחות מרבנים וממנהיגי ציבור. כן, קיבלתי גם שיחה מראש הממשלה בנימין נתניהו. שוחחנו בעיקר על אידיאולוגיה וערכים – וחשוב לי להדגיש שבניגוד לפרסומים כאלה ואחרים, לא הוצע לי שום תפקיד על ידו".
"יש שטוענים שחברי ימינה ראו מול עיניהם רק תפקידים ושררה. ואני שואל - בצד השני לא היו תפקידים? היו גם היו", הוסיף. "אלא שפשוט לא הייתה היתכנות להקמת ממשלת ימין. מה שנותר לנו זה לבחור בין מציאות הרסנית וחסרת אחריות של בחירות חוזרות ונשנות, כאוס ניהולי של מנגנוני השלטון, שנאת חינם וחרמות, לבין אחדות ופיוס. אחדות בעם ישראל היא ערך, פוליטיקה היא אמצעי להשגת מטרה". כעת, כנראה, בני הזוג סילמן השתמשו בפוליטיקה להשגת מטרתם.