בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" ואתר אופוזיציה איראני דיווחו הבוקר (ראשון) על תקיפת בסיס בטהרן, שישייך למשמרות המהפכה של איראן. לפי הדיווחים, הבסיס שהותקף הוא "מפקדת גיס האבטחה של טהרן רבתי". התקיפה לא אושרה על-ידי גורם רשמי של משמרות המהפכה.
אתר האופוזיציה האיראני שפרסם את הדיווח הוא "איראן אפשגאר". הוא עוסק בחשיפת שכירי חרב ונציגים השייכים למשרדי מודיעין ולאנשי הדת.
פרשננו לענייני צבא וביטחון רון בן ישי מוסיף כי ארגון האופוזיציה האיראני "מוג'הידין חלק" לקח אחריות על המתקפה. מדובר בתנועת מחתרת דתית וסוציאליסטית גדולה, שפועלת על פי דיווחים בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל נגד המשטר האיראני. לפי הדיווח ב"אינטלי טיימס", המתקן שהותקף הוא של יחידת אבטחת המתקנים של משמרות המהפכה.
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
1 צפייה בגלריה
אנשי משמרות המהפכה בטהרן, ארכיון
אנשי משמרות המהפכה בטהרן, ארכיון
אנשי משמרות המהפכה בטהרן, ארכיון
(צילום: EPA)
הבוקר תקף חיל האוויר של צה"ל את נמלי התעופה הבינלאומיים בערים דמשק וחלב בסוריה. לפי רשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה, נמל התעופה בחלב נפגע מארבעה טילים. בנמל בדמשק נהרג אזרח שעבד במקום, ואחר נפצע. זו הפעם הראשונה ששני נמלי התעופה הותקפו במקביל מתחילת המלחמה בעזה.
סמוך ל-05:25 הבוקר ביצע חיל האוויר תקיפה משולבת בשני נמלי התעופה. כתוצאה מהתקיפות נגרם נזק למסלולי ההמראה בשני הנמלים, שיצאו משימוש. מדובר בתקיפות הנרחבות ביותר בסוריה מתחילת המלחמה בעזה, כאשר כמות הפצצות והתחמושת ששימשה את חיל האוויר בתקיפות הבוקר גדולה מאלו שהוטלו הלילה על 100 יעדי חמאס ברצועה. צה"ל תקף את נמלי התעופה מחשש ממשי של הגעת כוחות ואמצעי לחימה מתקדמים מאיראן ומעיראק לסוריה וללבנון.