חיל האוויר תקף הבוקר (יום א') את נמלי התעופה הבינלאומיים בערים דמשק וחלב בסוריה. לפי רשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה, נמל התעופה בחלב נפגע מארבעה טילים. בנמל בדמשק נהרגו לפחות שני אזרחים שעבדו במקום.
סמוך ל-05:25 הבוקר ביצע חיל האוויר תקיפה משולבת בשני נמלי התעופה. כתוצאה מהתקיפות נגרם נזק למסלולי ההמראה בשני הנמלים, שיצאו משימוש. מדובר בתקיפות הנרחבות ביותר בסוריה מתחילת המלחמה בעזה, כאשר כמות הפצצות והתחמושת ששימשה את חיל האוויר בתקיפות הבוקר גדולה מאלו שהוטלו הלילה על 100 יעדי חמאס ברצועה. צה"ל תקף את נמלי התעופה מחשש ממשי של הגעת כוחות ואמצעי לחימה מתקדמים מאיראן ומעיראק לסוריה וללבנון.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בנמל התעופה בחלב
תקיפה בנמל התעופה בחלב
תקיפה בנמל התעופה בחלב, ארכיון
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
זו הפעם השנייה מפרוץ המלחמה שבה ישראל תוקפת את שני נמלי התעופה. לפני 10 ימים דווח בתחנת הרדיו הסורית "שאם FM" שאותה תקיפה הייתה רחבה ומשולבת ובוצעה בכמה מוקדים בסוריה במקביל, בגלל שינועי אמצעי לחימה מתקדמים ללבנון. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה הסורית היושב בלונדון, דיווח כי שני שדות התעופה הושבתו בעקבות התקיפה הישראלית. לפי דיווחים, לא היו נפגעים בתקיפה.
מקור צבאי סורי דיווח אז כי "סמוך לשעה 13:50 בצהריים ביצעה ישראל מתקפת טילים לעבר שדות התעופה הבינלאומיים של חלב ודמשק, שהובילה לפגיעה במסלולי הנחיתה של שדות התעופה וליציאתם מכלל שימוש. התוקפנות הזו היא ניסיון נואש של ישראל להסיט את תשומת הלב מהפשעים שהיא מבצעת בעזה ומהאבדות הגדולות שהיא סופגת מההתנגדות הפלסטינית".
2 צפייה בגלריה
הריסות נמל התעופה בדמשק, סוריה
הריסות נמל התעופה בדמשק, סוריה
הריסות נמל התעופה בדמשק, סוריה. ארכיון
כעבור יומיים שוב דווח בתקשורת הסורית כי ישראל תקפה את מסלול הנחיתה בשדה התעופה בעיר חלב, כשעתיים לאחר שהתרעות הופעלו בגולן עקב שיגורים מסוריה, שנפלו בשטח פתוח. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא תקף את מקור הירי בסוריה בירי ארטילרי. לפי אל-מיאדין, שדה התעופה נפגע משני טילים.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח אז כי התקיפות הישראליות הביאו להשבתה נוספת של שדה התעופה בחלב. בתחנת הרדיו הסורית "שאם FM" דווח כי לא נרשמו נפגעים בנפש כתוצאה מהתקיפה, אך שמסלול ההמראה הראשי של שדה התעופה ניזוק.