1 צפייה בגלריה
קוטייר עודה בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום ראשון לציון
קוטייר עודה בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום ראשון לציון
קוטייר עודה בהארכת מעצרו בשבוע שעבר
"אני אזיין אתכם, אני אשרוף את התא, אם ייכנס סוהר אני אחתוך אותו": כך איים ראש ארגון הפשיעה קוטייר עודה על בכירים בשירות בתי הסוהר, והאיומים הללו הובילו להגשת כתב אישום נגדו היום (שני) בבית משפט השלום בבאר שבע.
החקירה החלה בעקבות מהומות שפרצו לפני כשלושה שבועות, כשמאות אסירים בשני בתי כלא - אשל בדרום ורימונים במרכז - שברו ציוד באגפים, השליכו חפצים על סוהרים ואיימו עליהם.
עודה, שנשלח לפני שש שנים לכלא ונידון ל-18 שנות מאסר, מרצה את עונשו מוחזק בתא מבודד בכלא אוהלי קידר. בעקבות חקירת היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז הוא נעצר, ונמצא כעת ובמעמד של עצור.

מהאישום עלה כי ב-6 באוגוסט פנה עודה באמצעות פרקליטו לשב"ס, בבקשה לאשר לו ביקור משפחתי לרגל הולדת בתו - בקשה לאישור הגעת 21 מבקרים בכלא. ב-17 באוגוסט ניגש לעודה סגן מפקד כלא אוהלי קידר, ז'אק חרמון, והודיע לו כי הבקשה תידחה כנראה, וכי הוא זכאי לביקור על פי מתווה מצומצם יותר שיקבע שב"ס.
עודה הגיב לכך בשתיקה וחזר לתאו. באותו ערב הוא פנה למפקד המשמרת בכלא וביקש לדבר בדחיפות עם סגן מפקד הכלא, ואמר כי הוא מבקש לעבור לכלא רימונים. יומיים אחר כך הוא פנה למפקד המשמרת בנוגע לבקשתו, ואיים על סגן מפקד הכלא ועל קצין המודיעין של מחוז דרום: "מי שאחראי לזה שמקשים עליי בקשר לבקשה זה קמ"ן המחוז דביר רחמים ותגיד את זה לז'אק...אני שם את דביר כמטרה והולך על הראש שלו".
אחר כך איים גם על קצין המודיעין של הכלא, יריב אריכא: "אתה ודביר אני מזיין אתכם, זה אישי, אני מזיין אתכם אישית בחוץ, תלך עם אבטחה בחוץ". בהמשך איים שוב על סגן מפקד הכלא: "אני אשרוף את התא, אם ייכנס סוהר אני אחתוך אותו, אני אפגע לכם ברכבים ובמתקנים, זה כדור שלג שהתגלגל ומלחמה עד הסוף".
בהמשך אותו היום, בשעה 16:45 או בסמוך לכך, הועבר הנאשם לכלא רמון. בשעה 17:15 הגיע לתאו סגן-גונדר יצחק שריקי - סגן מפקד כלא רמון. במהלך השיחה, סיפר עודה לשריקי כי הבקשה לביקור שאותה הגיש לא אושרה, וכן הביע בפניו של הקצין את רצונו לעבור לכלא במחוז המרכז. במהלך השיחה, כך נטען, איים הנאשם על שריקי בפגיעה בקצין המודיעין רחמים. עודה הביע את כעסו על רחמים, אמר כי הוא זה שסכסך אותו עם מפקד המחוז, והוסיף שבכוונתו "להתחתן איתו".
בסיומה של אותה שיחה, קצין המודיעין רחמים אמר לעודה שהוא מקווה שהכול יסתדר ושאין צורך ללכת לקיצוניות. הנאשם השיב לקצין באיום נוסף: "אם לא יעבירו אותי בסוף למרכז, עוד שלושה ימים אנשים ייחתכו" או מילים דומות לאלו והכול מתוך כוונה להפחיד את שריקי ולהניע אותו להיענות לבקשת הביקור של הנאשם וכן להעבירו למחוז המרכז.
עוד צוין בכתב האישום כי ב-21 באוגוסט בשעה 14:00 לערך, הגיע לתאו של עודה בכלא רמון גונדר-משנה אמון יהבי - מפקד הכלא. במהלך השיחה בין השניים, איים עודה על יהבי בפגיעה בקצין המודיעין רחמים בכך שאמר לו "קמ"ן המחוז ישלם על זה, אני אתחתן איתו. אני אפעל במקום ובזמן שאני אבחר וזה לא חייב להיות בתוך שב"ס, יש לי מספיק כוח בחוץ, יש לי את האנשים שלי בחוץ, כשהם יבינו שאני שובת רעב ושנשקפת סכנה לחיים שלי, הם לא יישבו בשקט".