600 חללי צה"ל מפתיחת המלחמה: סמ"ר נדב כהן, בן 20 מחיפה, נהרג מירי טיל נ"ט בחאן יונס שבדרום הרצועה. כהן, לוחם שריון בגדוד 77 בעוצבת "סער מגולן" (חטיבה 7) הוא לוחם צה"ל ה-256 שנהרג מתחילת התמרון בעזה.
ב-26 בנובמבר, חודש וחצי אחרי תחילת המלחמה, יצא נדב לראשונה מעזה - ופגש את אימו מיכל ואת יתר בני המשפחה בעיר הבה"דים. "הוא עשה שמירה באותו יום ונתן לכולנו לחכות לו מעל חצי שעה, אבל בסוף הגיע כהרגלו עם חיוך ענק וממכר", סיפרו במשפחה על התיעוד המרגש ועל החיבוק - שכבר לא יחזור.

3 צפייה בגלריה
סמ"ר נדב כהן ז"ל
סמ"ר נדב כהן ז"ל
סמ"ר נדב כהן ז"ל
(דובר צה"ל)
"אנחנו אבלים, אנחנו שבורים", אמרה נטע דבורין, חברתה של מיכל לרנר, אימו של נדב. "כשאומרים שאלוהים לוקח את הטובים אז זה מרגיש שזה הסרט שאנחנו נמצאים בו כרגע. מיכל הייתה צמודה לטלפון, כל הזמן חיכתה שנדב, שכולנו קראנו לו נדי, שהוא יתקשר, שיהיה סימן בוואטסאפ. היא התנדבה לעזור לחיילים אחרים, נסעה לצפון, בישלה".
נדב למד בבית הספר היסודי הרצל בחיפה וסיים את תיכון חוגים. מנהלת בית הספר חוגים, מילנה מירון, אמרה: "נדב היה ילד רגיש ואהוב. חקר עולם, היה במשלחות בבוסטון, גרמניה וחקר חלל במוסקבה. התנדב ברצון ובשמחה. הנחה טקסים וחייך לעולם".
3 צפייה בגלריה
סמ"ר נדב כהן ז"ל
סמ"ר נדב כהן ז"ל
נדב כהן לצד משפחתו
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
סמ"ר נדב כהן ז"ל
סמ"ר נדב כהן ז"ל
(באדיבות המשפחה)
גיורא סמולנסקי, מחנך הכיתה של נדב, נפרד מתלמידו: "נדב שלנו. איזה אדם הלך מאיתנו. נער הקסם של הכיתה. החיוך הכובש והנתינה האינסופית. תמיד ראשון להתנדב, להגדיל ראש, להוביל תהליכים, לשמש דוגמה אישית. לקח תמיד חלק בשיח הכיתתי ותמיד בצורה כל-כך ערכית. אני לא יודע איך זכיתי להכיר אדם מיוחד כזה".
אמש (ראשון) פורסם גם על נפילתו של לוחם אגוז, רס"ל סיון ווייל, שמת מפצעיו אחרי שנפגע מירי RPG בחאן יונס ביום שישי האחרון. סיון, תושב רעננה, בן 20, היה חלק מכוח אגוז שלעברו נורה טיל RPG במבנה בשכונת אל-אמל. בתקרית הקשה נהרג גם רס"ל אלון קודריאשוב, ונפצעו עוד 15 לוחמים. סיון הותיר אחריו הורים, שעלו מצרפת בשנת 1998, שני אחים ואחות.
פורסם לראשונה: 08:41, 01.04.24