משרד החוץ הירדני שלח תזכיר רשמי לשגרירות ישראל בעמאן, במחאה על "כניסתם של מתנחלים וחברי כנסת למסגד אל-אקצא המבורך, בחסות משטרת הכיבוש הישראלית". בירדן מחו על "הטלת הגבלות על כניסת מתפללים למסגד, האפשרות לקיצונים לתקוף ולחלל קברים איסלאמיים בסביבתו, וההסלמה בהתקפות על נוצרים של ירושלים הכבושה".
לפי מינהלת הר הבית, 4,260 יהודים ביקרו במקום במהלך חול המועד סוכות, מהם 1,302 מבקרים שהגיעו היום. בין העולים היום להר היה ח"כ עמית הלוי (הליכוד) ורבנים. ביום ראשון ביקר בהר גם חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית. כמדי שנה, חלק מהמבקרים ניסו לבצע פרובוקציה ולהגיע למקום עם "קורבן" - ונעצרו. בתגובה לעליית היהודים להר, ארגון "הצעירים המורדים" שהוביל את המהומות בגבול רצועת עזה הודיע על חידוש העימותים מול הצבא בגבול המזרחי של הרצועה. עם זאת, בעקבות התערבות מתווכים מצרים וקטארים, הוחלט לבטל את ההפגנות.
1 צפייה בגלריה
יצחק קרויזר בהר הבית בחג הסוכות
יצחק קרויזר בהר הבית בחג הסוכות
ח"כ קרויזר עולה להר הבית
(מתוך עמוד הטוויטר של יצחק קרויזר)
הדובר הרשמי של משרד החוץ הירדני, סופיאן אל-קודאה, אמר כי התזכיר כולל דגש על הצורך של ישראל, "כמעצמה הכובשת", לעמוד בהתחייבויותיה בהתאם לחוק הבינלאומי ולמשפט ההומניטרי הבינלאומי, בנוגע לירושלים ולמקומות הקדושים, במיוחד מסגד אל-אקצא. אל-קודאה הדגיש כי על ישראל להימנע מכל צעד שיפגע בקדושת המקומות, ו"לשים קץ לניסיונות לשנות את הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים ובמקומות הקדושים".
אל-קודאה הוסיף כי התזכיר שהוגש לשגרירות ישראל מאשר מחדש כי "מסגד אל-אקצא המבורך, על כל 144 הדונמים של שטחו, הוא מקום פולחן טהור למוסלמים", וכי מינהלת הוואקף בירושלים וענייני מסגד אל-אקצא, המזוהה עם משרד הוואקף הירדני לענייני איסלאם ומקומות קדושים, היא הגוף המשפטי בעל סמכות השיפוט הבלעדית לנהל את כל ענייני מסגד אל-אקצא ולארגן את הכניסה אליו.
לבסוף קרא אל-קודאה לממשלת ישראל "להפסיק את כל הצעדים שמטרתם התערבות בלתי מתקבלת על הדעת בענייני מסגד אל-אקצא, וההכרח לכבד את המצב ההיסטורי והמשפטי הקיים בירושלים והמקומות הקדושים, שכן המשך ההפרות וההתקפות על המקומות קדושים מזהירות מפני הסלמה נוספת, ומייצגות מגמה מסוכנת שיש לעצור אותה מיד".
במקביל, הסמכות ההלכתית האיסלאמית העליונה, מטיף מסגד אל-אקצא שייח עכרמה סברי, קרא למתפללים להגיע בהמוניהם למסגד ביום שישי ולהתבצר בו, עקב "התוכניות לייהוד המסגד".
מועצת הוואקף והמקומות הקדושים לאסלאמיים בירושלים אישרה אתמול את דחייתה ל"צעדי הכיבוש שמטרתם להטיל עובדה מוגמרת חדשה בירושלים". במועצת הוואקף מסרו: "המדיניות המתועבת של הכיבוש לא תמנע מאיתנו לדבר על האמת ולעמוד בעמדותינו הנחרצות בהגנה על האתר הקדוש של נביאנו".
בשעות הערב, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) גינה את עליית אלפי היהודים להר הבית, וכתב ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר): "העלייה להר הבית כרוכה באיסור חמור של "חיוב כרת", כואב הלב ש-3,000 יהודים עברו על האיסור החמור הזה ועלו להר הבית. אין חלקנו עימהם, ואנחנו דורשים לסגור את הר הבית ליהודים".