אחרי הודעת הפרישה של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, שהכריז אמש (יום ד') כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, נפתח המירוץ על גורלה של מפלגתו ימינה, שהחלה להתפורר כבר במהלך הכהונה - וכעת יחפשו אנשיה את הבית הפוליטי הבא לקראת הקמפיין.
מספר 2 בימינה, איילת שקד, היא למעשה מנהיגת המפלגה כעת - לראשונה בלי שותפה בנט - וכבר הכריזה אמש "יצאנו לדרך". לפי ההערכה, סגן השר מתן כהנא וסגן השר אביר קארה לא ימשיכו איתה, ויעברו למפלגות אחרות.
1 צפייה בגלריה
איילת שקד ומתן כהנא בפגישה
איילת שקד ומתן כהנא בפגישה
איילת שקד ומתן כהנא בפגישה, מעט אחרי הודעת הפרישה של בנט

המהלך של בנט הוכרז עוד במהלך כהונתו, לפני פיזור הכנסת והעברת תפקיד ראש הממשלה ליאיר לפיד, כדי לאפשר לחברי הכנסת של ימינה מרחב תמרון ומעבר עם יחידת המימון שיש לכל ח"כ, כ-1.6 מיליון שקל, למפלגה אחרת.
ימינה, נזכיר, קיבלה 7 מנדטים בבחירות אבל עמיחי שיקלי התנגד להקמת הממשלה עם השמאל ורע"מ, ובהמשך הופרש מהסיעה, כך שלא יוכל להתמודד בבחירות במסגרת מפלגה קיימת. עידית סילמן, שהייתה יו"ר הקואליציה, פרשה ממנה - אך חרף האיומים לא הופרשה מימינה, וצפויה לקבל שיריון ברשימת הליכוד. המשך דרכו של ח"כ ניר אורבך אינו ברור.
לפי החוק, לשם פיצול מסיעה דרושים שליש מחבריה, כלומר שלושה במקרה של ימינה. אחרי פיצול כזה, יוכל כל אחד מחברי הכנסת להתפצל שוב מהסיעה החדשה שנוצרה, ולחבור לבד למפלגה אחרת - עם יחידת המימון.
אגב, לח"כ שירלי פינטו, שנכנסה לכנסת בעקבות התפטרותה של השרה שקד במסגרת "החוק הנורבגי", אין יחידת מימון משלה, אבל היא יכולה כמובן להשתתף במהלך פיצול משולש כזה.

כהנא, שנפגש אמש עם שקד, לא צפוי לחבור אליה מכיוון שהיא תומכת בממשלה עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "כל האופציות על השולחן", אמרו בסביבתו של כהנא.
שקד צפויה להוביל קו ממלכתי - לא תהיה חלק ממחנה ״אנטי ביבי״, תבקש להציג אחדות ופיוס, וגם תרצה להבליט בקמפיין נושאים כלכליים. החודשים הקרובים יהוו עבורה זמן לבדיקת היתכנות ריצה עד הסוף במפלגה בראשותה.
מי שכבר עזבה את המפלגה היא המנכ"לית, סטלה וינשטיין, שהודיעה על התפטרותה מיד לאחר פרישת בנט.
פורסם לראשונה: 23:30, 29.06.22