אנה סטפן, אחת המתלוננות נגד השחקן משה איבגי, שיתפה היום (ד') בריאיון לאולפן ynet בתחושותיה לאחר החלטתו שלא לערער על גזר דינו בגין עבירות המין שבהן הוא הורשע - ולרצות את 11 חודשי המאסר בפועל שנגזרו עליו.
"התהליך משמח - גם החשיפה, גם ההרשעה השנייה", היא אמרה, "אולי, סוף סוף, משה איבגי יעבור תהליך של התפכחות ולקיחת אחריות. וטוב מאוד שכך".
2 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
"מקווה שיעבור הליך של ריפוי". משה איבגי
(צילום: אחיה ראב"ד )
2 צפייה בגלריה
משה איבגי בבית המשפט
משה איבגי בבית המשפט
איבגי בבית המשפט. "נשים עדיין מפחדות"
(צילום: אביהו שפירא)
את מאמינה שהוא באמת מבין את שעשה? "אני חושבת שהוא ומי שמייצג אותו פשוט הבינו יחד שאין יותר טעם לרוץ לבתי המשפט, הרי גם ככה המקרים שהוא נשפט עליהם הם קצה הקרחון של מה שבאמת קרה לאורך השנים. זה לא באמת עומד ביחד עם הפגיעה האמיתית. אני מאוד מאוד מקווה שהוא יחווה תהליך של ריפוי ושינוי. מאסר בכלא הוא עונש מאוד כבד, גם אם רק ל-11 חודשים, אז אני מקווה מאוד שהתקופה הזאת תביא ללקיחת אחריות אמיתית".
סטפן, שעל התלונה שלה חלה התיישנות, סיפרה עוד: "על אף שהפרשה התפוצצה, ויותר ויותר נשים התחילו להעיד - עדיין יש המון פחד. מדברים על כך שנשים צריכות לדבר, אבל אף אחד לא מדבר על המחיר שהן משלמות, והוא גבוה - פיטורין, שימוש בכוח לרעה ועוד. לא מדובר כאן בשום עבירה ב'רף הנמוך', כמו ששמענו את איבגי ועורכי דינו מכנים זאת. נשים שיתפו פעולה כי הן פחדו לאבד את הפרנסה שלהן, פחדו בכלל".
את מאמינה שצוותים שעבדו איתו ידעו על המעשים? "איבגי לבדו לא היה יכול לפעול בצורה כזאת - הוא קיבל גיבוי מההפקות שבהן הוא השתתף. בתעשייה העדיפו את הכוכב הנוצץ שמביא את הרייטינג ואת הכסף, ופגעו בשיטתיות ולאורך שנים בזכויות של עובדות, בפרנסתן ובכבודן. ברור שזה אות קלון לכל התעשייה, לכן הפרשה הזאת כל כך חשובה. אני מקווה מאוד שחוץ ממר איבגי, שירצה את עונשו, גם בתעשייה אנשים יתחילו לפחד, או לכל הפחות לקלוט שהמעשים הללו אינם ראויים".
נזכיר כי איבגי בן ה-67 היה אמור להתחיל את ריצוי העונש ב-1 בספטמבר, אך לאחרונה הוא הגיש לבית המשפט בקשה לדחות את המועד לסוף החודש הבא, לאחר החגים. הפרקליטות לא התנגדה לכך, ונימקה: "בשים לב לגילו של הנאשם ולכך שעם מתן גזר הדין בית המשפט הורה על עיכוב ביצוע עונש המאסר, המאשימה לא תתנגד לעיכוב נוסף עד לאחר חגי תשרי".
איבגי הורשע במרץ האחרון בכל האישומים נגדו - חמש עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים - לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את ערעור הפרקליטות על פסק דין מקל שהתקבל קודם לכן בבית משפט השלום. אז, בתחילת 2020, הוא זוכה מחלק מהאישומים ונגזרה עליו רק חצי שנת מאסר - שהומרה לעבודות שירות.