הממשלה החליטה בתחילת החודש להעניק תלושי הוקרה לצוותים שעבדו במחלקות הקורונה – אך הם לא חולקו לאחים, האחיות, הרופאות, הרופאים והעובדים במחלקות הקורונה. נראה שהתווים, בשווי אלף שקל לכל עובד, לא יימסרו להם בתקופה הקרובה, למרות הציפייה כי הם יוענקו כבר במהלך החגים.
במקביל, עובדי חלק מהמוסדות הגריאטריים עלולים שלא לקבל את התווים בשל מחלוקת על הקריטריונים לקבלתם. בישיבה שהתקיימה אתמול בין מנהלי בתי החולים למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש תיארו המנהלים את מצבם הקשה, ואמרו כי הם "שבורים עד אימה".
"המענק מבטא את הכרת התודה לצוותי הרפואה בישראל", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט לאחר החלטת הממשלה בעניין מ-1 בספטמבר. "הצוותים עושים עבודת קודש מרגע תחילת המשבר. מהרופאים והאחיות ועד צוותי קופות החולים, כולם פעלו יחד מסביב לשעון כדי להגן על בריאות אזרחי ישראל. בשם הממשלה ואזרחי ישראל, אני מבקש להביע את הערכתנו ותודתנו". מאז הצוותים לא קיבלו את התלושים בסכום כולל של 55 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם, ארכיון
(צילום: דוברות הדסה)
משרדי הממשלה המעורבים במתן החלוקה מהססים לחלק את התווים גם לעובדי בתי האבות בהם לא הוקמו מחלקות קורונה, למרות שגם הם היו שותפים במערך בדיקות הקשישים וההגנה עליהם. בכנס שהתקיים ביוזמת איגוד בתי האבות, התנגדה לכך השרה לשוויון חברתי מירב כהן.
"היוזמה להעניק תווים לעובדים בבתי החולים מחממת את הלב וראויה מאד", אמרה כהן. "אני רק חושבת שבאותה נשימה יש לכלול בתוך קבוצה זו גם את עובדי המחלקות הסיעודיות במוסדות השונים. צריך להבין שהאנשים הללו העניקו טיפול מציל חיים לאורך כל הדרך וטיפלו באוכלוסייה שנמצאת בסיכון הגבוה ביותר. גם מבוגרים וגם בעלי מחלות רקע".
"הצוותים במחלקות הסיעוד נאלצו להתמודד לבד עם מצב חדש ולא ידוע כשלא הועמדו לרשותם בתחילה כלי עבודה מתאימים. אני פועלת מול משרד רה"מ ומשרד הבריאות כדי להכליל גם עובדים אלו בהחלטה", אמרה השרה.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
"יש לכלול גם את עובדי המחלקות הסיעודיות". השרה מירב כהן
(צילום: יוחאי צוברי )
ממשרד הבריאות נמסר: "הוצאת התווים מצריכה היערכות לוגיסטית ועבודת מטה להגדרת קריטריונים. משרדי הממשלה הרלוונטיים לנושא, בריאות, רה"מ, כלכלה ואוצר, פועלים במרץ לביצוע המשימות, כפי שהנחתה החלטת הממשלה, טרם הוצאת השוברים. עבודה זו בשלבי סיום. ההחלטה הגבילה את חלוקת תווי השי לעובדים אשר עסקו באופן ישיר בטיפול במגפת הקורונה".