ראש הממשלה נפתלי בנט קרא היום לקדם את קיצור בידודי התלמידים בערים ירוקות כדי להקל על ההורים - מה שמנוגד לעמדת גורמי המקצוע - ומשרד הבריאות אמר כי הנושא ייבדק, אך קודם נדרש לסיים את הפיילוט של מתווה הכיתה הירוקה כדי לגבש "המלצה אפידמיולוגית אחראית ושקולה", כלשונו.
מוקדם יותר אמר בנט לצוות המשותף של משרדי הממשלה במאבק נגד הקורונה כי "במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי - המספרים צונחים כל יום - אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא. לא לחכות עד 15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני. העקרון הוא: בדיקות במקום בידודים".
3 צפייה בגלריה
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
בנט: "לקצר בידודי ילדים בערים ירוקות", משרד הבריאות: "לגבש המלצה שקולה"
(צילום: מארק ישראל סלם, אלכס קולומויסקי)
בנט אמר כי הוא "רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין". בעקבות דבריו ציינו במשרד הבריאות כי "גורמי המקצוע פעלו עד כה לבחינת הנושא בהתאם להחלטה שאישר הקבינט".
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון קראה הבוקר בריאיון באולפן ynet למשרד הבריאות להוציא לפועל את מתווה הכיתה הירוקה בבתי הספר בהקדם האפשרי, וטענה כי התחלואה מנוטרת טוב יותר כשמערכת החינוך פעילה.
לדבריה, "משרד הבריאות קצת התמהמה - ואנחנו דוחפים שזה יקרה כמה שיותר מהר, ובצורה כמה שיותר רחבה". בעוד שבקרב מומחים ובממשלה אין קונצנזוס לגבי ההשלכות האפשריות של פתיחת הלימודים על התחלואה, שאשא ביטון קבעה: "בתי הספר הם לא הבעיה - אלא הפתרון".
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
"בתי הספר - לא הבעיה, אלא הפתרון"
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
"הכיתה הירוקה כבר הייתה צריכה לפעול". שאשא ביטון
(צילום: רויטרס, EPA )
"אם זה היה תלוי בנו, מודל הכיתה הירוקה היה קורה ממש עכשיו בחזרה מהחגים", אמרה שאשא ביטון. "הכיתה הירוקה הייתה צריכה להתחיל לפעול. לא המצאנו את הגלגל, זה קורה במדינות אחרות. אנשים שוכחים שבידודים הם לא עוד סטטיסטיקה באקסל, אלא ילדים שמתרסקים מבחינה רגשית. אני כבר לא מדברת על משפחות שמפסידות עבודה, אני מדברת על מורים שמספרים על ילדים שנכנסים להתקפי זעם וחרדות. את זה צריך לעצור".
נזכיר כי לפי מתווה הכיתה הירוקה, תלמיד שאובחן כחולה קורונה ייכנס לבידוד - וחבריו לכיתה יעברו בדיקות יומיות. מי מהם שיקבל תוצאה שלילית, יגיע לבית הספר כרגיל, וכך יימנעו הבידודים ההמוניים שמערכת החינוך סובלת מהם. את הערכות לשבוע הבדיקות יקבל כל הורה בכיתה מבית הספר ברגע שיתגלה כי יש תלמיד חולה. לדברי שאשא ביטון, "רצף לימודי עבור הילדים הוא חובה מוסרית-לאומית, לכן מודל הכיתה הירוקה הוא חובה".
בנט הנחה להתקדם להפסקת הבידודים בערים הירוקות כבר מהשבוע הבא. אתמול אובחנו 1,349 תלמידים כחולי קורונה, ושיעור החיוביים בקרבם היה 3.3% - גבוה מהנתון הכללי, שעמד על 2.32%. נכון להבוקר, כ-94 אלף תלמידים לא יכולים להגיע לבתי הספר - 75,650 מהם בבידוד והיתר חולי קורונה פעילים.