אחרי שפנתה בדרישה לוויתור על חסינות וקראה לפתיחה בחקירה נגדה, כעת מגישה פרופ' שקמה ברסלר תביעת לשון הרע נגד ח"כ טלי גוטליב מהליכוד ושישה פעילי רשת נוספים. התביעה, על סך 2.6 מיליון שקל, הוגשה הערב (חמישי), בעקבות סערת הפצת תיאוריות הקונספירציה הנוגעות לברסלר ובן זוגה.
1 צפייה בגלריה
חצאים - שקמה ברסלר וטלי גוטליב
חצאים - שקמה ברסלר וטלי גוטליב
שקמה ברסלר וטלי גוטליב
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ)
מתוך כתב התביעה: "תובענה זו מוגשת נוכח אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ב-7 באוקטובר".
עוד נכתב בתביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן, כי "הנתבעים פרסמו שקר בדבר שיחה שגופי המודיעין בארה"ב יירטו כביכול בין בן זוגה של התובעת לבין רב המרצחים יחיא סינוואר; פרסמו שקר בדבר פגישה כביכול של התובעת עם ראש המוסד שהתקיימה עקב כך, וחוסה כביכול תחת צו איסור פרסום; פרסמו שקר בדבר קשרים כביכול של התובעת עם בכירים בגופי המודיעין והביטחון, שהובילו כביכול לטבח; פרסמו שקר בדבר בריחה כביכול של התובעת מהארץ לאחר הטבח; פרסמו שקר בדבר מחיקה כביכול של פרסומים של התובעת ברשתות החברתיות, בניסיונה כביכול להעלים או לטשטש 'ראיות'; ועוד בדיות והשמצות.
"באמצעות הנתבעת ח"כ רויטל גוטליב ויתר הנתבעים, השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם ממעבה המרשתת עד ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. הם הגיעו כמעט לכל בית", כך לשון התביעה.
ח"כ גוטליב הגיבה לדבר התביעה באמצעות ציוץ ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר): "הגב' ברסלר התגעגעה לאור הזרקורים ופרסמה שהיא הגישה תביעה נגדי. אני שבה ומבהירה כי החסינות שלי היא מהותית ומעוגנת בחוק ואין לי כוונה להסיר אותה".
לפני מס' ימים פנו עורכי דינה של ברסלר לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה בהולה שיורו על פתיחת חקירה נגד גוטליב, בגין שורה של עבירות חמורות. בין העבירות: סיוע לאויב במלחמה, גילוי מידע חסוי בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי, תעמולה תבוסנית, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרת אמונים ולשון הרע. נזכיר, כי לחברת הכנסת גוטליב לא עומדת חסינות על הפצה שיטתית של תיאוריות קונספירציה שקריות - מעשה שאינו במסגרת מילוי תפקידה כחברת כנסת.