שקמה ברסלר, ממנהיגות המחאה נגד המהפכה המשפטית, פנתה הבוקר (שישי) לחברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד בדרישה שתודיע כי היא מוותרת על טענה לחסינות פרלמנטרית "על הפצת שקרים וקונספירציות בזמן מלחמה המהוות פגיעה חמורה בביטחון המדינה", בעקבות הטענות הכוזבות של גוטליב נגד בן זוגה של ברסלר. גוטליב השיבה כי אין בכוונתה להסיר את חסינותה.
במכתבה של ברסלר, שנשלח באמצעות פרקליטיה - עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן - נכתב כי "דבריה של גוטליב פוגעים פגיעה קשה באנשי שירות הביטחון ובביטחונם של בני משפחותיהם".
3 צפייה בגלריה
טלי גוטליב בדיון עמותת ראש יהודי מול עיריית תל אביב בבית המשפט העליון
טלי גוטליב בדיון עמותת ראש יהודי מול עיריית תל אביב בבית המשפט העליון
ח"כ טלי גוטליב. "הפצת שקרים וקונספירציות בזמן מלחמה"
(צילום: עמית שאבי)
"בלב המעשייה שפרסמת בעניין מרשתנו - במטרה לגרוף הון פוליטי על גבה - מיקמת את בן זוגה", כתבו פרקליטה של ברסלר. "היותו עובד ציבור, המנוע מלהגיב על שקרייך הבוטים, הפכה אותו למטרה נוחה לתאוריות הקונספירציה ההזויה שבחרת להפיץ ולטפח, בכוונה לפגוע במרשתנו".
גוטליב צייצה בתגובה: "שקמה ברסלר, זאת שהסיתה וקרעה את העם הזה, החלישה את מעמד עם ישראל, השוותה את הימין לנאצים. זו שאמרה שבספטמבר לא יהיה מודיעין ולא חיל אוויר, פרסמה כי פנתה אליי שאסיר חסינות. ברור שלא אסיר חסינות. רק לא ברור לי איך אחרי ההסתה וההמרדה שלה היא לא נחקרה עד היום, מעניין מאוד מי שומר עליה".
הלילה, בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני, העלתה השרה מירי רגב את הטענות של גוטליב, פנתה לראש השב"כ ותהתה לגבי נכונות אותן טענות, שהוכחשו על ידי המוסד והשב"כ. ראש השב"כ רונן בר השיב: "תודה למירי על השאלה. זה נושא חשוב וטוב שהיא העלתה אותו. זה שקר ולא רק שזה לא נכון, היא חשפה נתונים של עובד שב"כ וזה דבר שלא ייעשה. היא חברה בוועדת חוץ וביטחון שעברה את גבול הטעם הטוב. היא שמה עובדי שירות בסכנה".
3 צפייה בגלריה
שקמה ברסלר בהפגנה בתל אביב
שקמה ברסלר בהפגנה בתל אביב
שקמה ברסלר. דורשת מגוטליב לוותר על חסינותה
(צילום: מוטי קמחי)
השר חילי טרופר מהמחנה הממלכתי ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את דברי חברת מפלגתו, ונתניהו גינה את הדברים בפה מלא. אבל גינויו של נתניהו הגיע עם הסתייגות. הוא פנה לטרופר ואמר לו: "לא שמעתי אותך מבקש גינוי כשהיא דיברה נגדי ואמרה שהיא לא דוברת מטעמי". שרים נוספים התערבו בעקבות הערת ראש הממשלה, והשרה יפעת שאשא-ביטון אמרה: "איך הגעת לזה עכשיו? מדברים על ביטחון המדינה פה".
בהודעה מטעמה של ברסלר צוין כי "הדברים מובאים לאחר מופע האימים של נתניהו בקבינט הלילה, שבוחר ביודעין ובכוונת מכוון להפקיר את ביטחונם של אנשי שירות הביטחון ופוגע בביטחונם שלהם ושל בני משפחותיהם".
3 צפייה בגלריה
דבריו של בנימין נתניהו ביום ה-104 למלחמה
דבריו של בנימין נתניהו ביום ה-104 למלחמה
נתניהו. גינה - עם סיוג
(צילום: יריב כץ)
השבוע הפיצה ח"כ גוטליב תיאוריית קונספירציה כוזבת, שלפיה המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר, ימים לפני התופת". המוסד תקף אותה, וממשרד ראש הממשלה נמסר בשמו כי "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".
מאוחר יותר הגיבה גוטליב להצהרת המוסד, ותקפה: "היזהרו לפגוע בשמי הטוב ובשכלי. שאלות אני יודעת לשאול. לאן נעלמתם? איפה מה שהסתרתם מראש ממשלה מכהן? הממשלה לא אשמה לא ברצח, לא בטבח, לא באונס. מישהו פה אשם שגבולות ישראל היו פרוצים. מדאיג אותי שגורמי הביון חוששים ממני, מה קרה?".
גוטליב, שהסתמכה על דיווח באתר ידוע לשמצה, טענה כי הדיווח מהווה הוכחה לטענתה שברסלר נפגשה עם ראש המוסד - והוסיפה: "זוכרים שמשרד ראש הממשלה הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחוריהם? המקורות שלי יצוקים מברזל".