בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (יום ה') בחמישה ימים נוספים את מעצרן של מנהלת הגן "הלולי של אורלי" בפתח תקווה, אורלי דוידוביץ' (55), ושל בתה הגננת דניאל לייבוביץ' (32), החשודות בעשרות מקרים של התעללות ותקיפה של פעוטות. לפני הדיון הפגינו הורים לילדים מהגן מול בית המשפט. בכניסה לאולם הם קראו "רוצחות" ו"שטן" ותקפו מילולית את הסנגור של החשודות, עו"ד שאדי סרוג'י.
נציג המשטרה, פקד יוני זלוט, הציג בדיון בבית המשפט סרטונים נוספים מהתיעוד של מעשי החשודות, והתייחס לאחד מהם: "בנימה אישית, אחרי הסרטון הזה לא יכולתי לצפות יותר בשאר הסרטונים. מדובר על עשרות אירועים של התעללות. יותר מ-70 מקרים וטרם סיימנו את הצפייה".
1 צפייה בגלריה
המשפחות מחוץ לאולם
המשפחות מחוץ לאולם
ההורים מחוץ לאולם הדיונים. "רוצחות"
(צילום: מוטי קמחי)

הוא הוסיף כי מאז הארכת המעצר הקודמת נחשפו עשרות מקרי אלימות חמורים חדשים: "ישנם סרטונים חדשים הקושרים אליהם את השתיים וכן עדויות נוספות המצביעות על התנהגות דומה של הזנחה ואלימות גם שנים קודם לכן. מדובר ב-15 קורבנות, חלקם משנים קודמות, ובעבירות חמורות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי ועבירות נלוות.
"יש תיעוד שבו נראית החשודה דניאל מכה את הפעוטות, מושכת בשערות, מטלטלת, מטיחה, מאכילה בכפית ומקערה אחת את כל הילדים ובכך מסכנת אותם בתקופת נגיף הקורונה... רואים את אורלי בועטת בתינוק בטרמפולינה ועדה למעשיה של בתה ולא עושה דבר".
את הבקשה להמשיך ולהאריך את מעצר האם ובתה הוא נימק בין השאר בכך שבידי המשטרה עשרה ימי תיעוד נוספים מארבע מצלמות בגן.
בדיון פנה הסנגור עו"ד שאדי סרוג'י לפקד זלוט ואמר: "תאשר לי שהיא נתנה הסבר לאירועים שלה". פקד זלוט: "היא נתנה הסבר, השאלה אם זה לגיטימי". הסנגור: "האם היא טענה שהיא השתמשה בכוח לא כדי להתעלל, אלא בשל מגבלות רפואיות שיש לה". פקד זלוט: "כן". הסנגור: "מרשתי לקחה אחריות על חלק מהאירועים, הודתה בהם ונתנה הסבר. תאשר לי". פקד זלוט: "על חלק".

השופטת דורית נוי-סבן ציינה בהחלטה כי "לפי החשד, החשודות פגעו בפעוטות אשר הופקדו בידיהן מתוך אמונה שהן ידאגו לשלומם. עיינתי בחומרי החקירה ומהם עולה שהחשד נגדן, שהיה חזק גם כך, התחזק עוד יותר. מדובר בצבר של מקרים קשים".
סיון מדרי ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך אמרה אחרי הדיון: "אנחנו בעוד יום קשה של הארכת מעצר כשההורים שומעים שיש דברים מזעזעים בסרטונים. מעציב לראות שסנגורים ממשיכים בקו של הקטנת המעשים על גבם של ילדים שנפגעו. אני שמחה שהשופטת החליטה להאריך את המעצר".