ועדת שחרורים של הנהלת בתי המשפט החליטה היום (שלישי) לשחרר שחרור מוקדם את בני שכטר, הגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלותיו, לאחר שריצה יותר משני שליש ממאסרו. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע כדי לשקול ערעור.
אחת המתלוננות נגד שכטר מסרה כי "אני כואבת וזועמת על ההחלטה לשחרר מוקדם את האדם שהרס את חיי, לא לקח אחריות על מעשיו המחרידים בי ובנשים נוספות. גם כך העונש שקיבל לא הלם את חומרת מעשיו והשלכותיו, ושחרור מוקדם הוא בגדר יריקה בפרצוף להליך מתיש וכואב שנאלצתי לעבור במשך שנים למען מעט צדק עבורי ועבור נשים נוספות. אני חרדה וחוששת לביטחוני האישי ושחרורו המוקדם יביא לכאב נוסף ומיותר, שיפגע קשות בתהליך ההחלמה שלי. אני מקווה שהפרקליטות תמשיך לעמוד מאחורי הנפגעות ברגע שכזה".
1 צפייה בגלריה
הנאשם בני שכטר
הנאשם בני שכטר
"המעשה שביצע משפיל ומבזה". שכטר בבית המשפט, ב-2020
(צילום: מוטי קמחי)
שכטר בן ה-55 שימש רופא נשים וסקסולוג בבית החולים מאיר בכפר סבא ובמרפאותיו הפרטיות. באוקטובר 2020 הוא זוכה משתי עבירות של אונס במרמה אך הורשע בביצוע מעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות, ונשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל. שכטר נידון גם לעונש מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 145 אלף שקל. הוא החל לרצות את עונשו ביולי 2022, וצפוי היה להשתחרר בעוד כחצי שנה.
על פי כתב האישום נגדו, שכטר ביצע את העבירות בנשים שהגיעו לקבל ממנו טיפול לאחר שהתלוננו על כאבים בעת קיום יחסי מין. נטען כי רימה את שלוש המטופלות וטען כי מדובר בהליכים וטיפולים רפואיים הנדרשים לבדיקתן. לאחר שהנשים נתנו לו את הסכמתן, הוא ביצע בהן את העבירות המיוחסות לו. הוא הורשע כי השתמש במכשיר רטט במטרה להביאן לעוררות מינית, וביקש מהן לדרג "את רמת העוררות או ההנאה בה הן מצויות".
המעשים, כך קבעו השופטים, נעשו לשם ביזוי מיני של המתלוננות. עם זאת, הם ציינו סיבה מקלה בתחום הענישה, כשלדבריהם ייתכן שהמעשים נעשו מ"כוונות טיפוליות". אף שנראה כי מדובר בניגוד מסוים, השופטים כתבו כי במקרה של עבירת מעשה מגונה, לא נדרש להוכיח כוונה לביזוי, וכי על שכטר היה לצפות מראש שהמעשים שלו היו גורמים לכך.
על כך כתבו השופטים בגזר הדין: "אדם המפקיד גופו בידי רופא נותן בו את אמונו, וזכותו של המטופל לפרטיות ואוטונומיה של הגוף מקימה חובה לשמור עליהן. רופא אינו יכול להניח שמטופלת מסכימה לפעולות פיזיות אינטימיות שאינן בגדר הטיפול המקובל - נקבע כי המעשה שביצע משפיל ומבזה".