2 צפייה בגלריה
הנאשם בני שכטר
הנאשם בני שכטר
בני שכטר בדיון הקודם בבית המשפט, באוקטובר אשתקד
(צילום: מוטי קמחי)
הגינקולוג והסקסולוג בני שכטר, שהורשע בביצוע מעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות, יישלח ל-18 חודשי מאסר בפועל, אף שהפרקליטות דרשה עונש חמור יותר של 30 חודשי מאסר. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ד') על שכטר בן ה-53 גם עונש מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 145,000 שקלים.
רישיונו של שכטר טרם נשלל, אלא רק הושהה באופן זמני. בית המשפט קיבל את בקשתו לעכב את ביצוע גזר הדין ב-45 יום, על מנת לאפשר לו לערער. בתקופה זו נאסר עליו לעסוק במקצוע.
שכטר, ששימש כרופא נשים וסקסולוג בבית החולים מאיר בכפר סבא ובמרפאותיו הפרטיות, הורשע באוקטובר אשתקד במעשים מגונים במרמה בשלוש נשים בנות 20, 32 ו-33, אך זוכה משתי עבירות של אונס במרמה. הוא נעצר לראשונה בסוף 2015 בעקבות תלונה שהגישה נגדו אחת המטופלות, וכתב האישום הוגש כחצי שנה לאחר מכן.
על פי כתב האישום נגדו, שכטר ביצע את העבירות בנשים שהגיעו לקבל ממנו טיפול לאחר שהתלוננו על כאבים בעת קיום יחסי מין. נטען כי רימה את שלוש המטופלות וטען כי מדובר בהליכים וטיפולים רפואיים הנדרשים לבדיקתן. לאחר שהנשים נתנו לו את הסכמתן, הוא ביצע בהן את העבירות המיוחסות לו. הוא הורשע כי השתמש במכשיר רטט במטרה להביאן לעוררות מינית, וביקש מהן לדרג "את רמת העוררות או ההנאה בה הן מצויות".

המעשים, כך קבעו השופטים טלי חיימוביץ', גרשון גונטובניק ואברהם הימן, נעשו לשם ביזוי מיני של המתלוננות. עם זאת, הם ציינו סיבה מקלה בתחום הענישה, כשלדבריהם ייתכן שהמעשים נעשו מ"כוונות טיפוליות". אף שנראה כי מדובר בניגוד מסוים, השופטים כתבו כי במקרה של עבירת מעשה מגונה, לא נדרש להוכיח כוונה לביזוי, וכי על שכטר היה לצפות מראש שהמעשים שלו היו גורמים לכך.
על כך כתבו השופטים בגזר הדין: "אדם המפקיד גופו בידי רופא נותן בו את אמונו, וזכותו של המטופל לפרטיות ואוטונומיה של הגוף מקימה חובה לשמור עליהן. רופא אינו יכול להניח שמטופלת מסכימה לפעולות פיזיות אינטימיות שאינן בגדר הטיפול המקובל - נקבע כי המעשה שביצע משפיל ומבזה".
בגזר הדין הוסיפו השופטים: "מידת הפגיעה בערכים המוגנים גבוהה, הן בבחינת הנפשות הפועלות ויחסי הכוחות ביניהן, והן בבחינת המעשים עצמם. הנאשם רופא גינקולוג בעל מוניטין, קיבל לטיפולו את שלוש המתלוננות, אשר התלוננו על בעיה רגישה של כאבים בעת קיום יחסי מין. הוא ניצל את האמון שנתנו בו המתלוננות, על רקע מעמדו המקצועי הבכיר, ואת חוסר הידע שלהן בדבר ההליך המקובל לטיפול בבעיה, וביצע בהן פרוצדורה שהיא מן הרגישות והאינטימיות ביותר בגופה של האישה, אם לא האינטימית שבהן... זאת עשה ביודעו כי פעולה זו חורגת מגבולות כל טיפול מקובל, וביודעו כי לא קיבל הסכמה מדעת של המתלוננות לביצוע הפרוצדורה החריגה".
2 צפייה בגלריה
שכטר עם הגשת כתב האישום ב-2016
שכטר עם הגשת כתב האישום ב-2016
שכטר עם הגשת כתב האישום ב-2016
(צילום: מוטי קמחי)
השופטים הדגישו בגזר הדין כי שכטר הוא גינקולוג ומטפל מיני "בעל שם" כלשונם. "המתלוננות הן נשים צעירות אשר אינן בקיאות ברזי הטיפול המיני, והפקירו את החלק האינטימי הרגיש ביותר בגופן בידיו של הנאשם, בתקווה שימצא מזור למכאובן. במצב דברים זה, כל חריגה של הנאשם מטיפול מקובל, ללא הסכמה מפורשת, מהווה ניצול לרעה של מעמדו".
בית המשפט הוסיף: "הנאשם לא קיבל אחריות על מעשיו לאורך כל הדרך, וגם בדברו האחרון במסגרת הטיעונים לעונש המשיך להכחיש את המעשים בהם הורשע. זו כמובן זכותו, אך משמעות הדבר היא שלא קיימת נטילת אחריות, ומכאן גם שלא נעשו מאמצים לתקן את תוצאות העבירות כאמור".
עו"ד רוזי כבאז, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) שניהלה את התיק, מסרה: "הנאשם הורשע בביצוע מעשים מגונים במרמה בשלוש נשים שונות במסגרת עבודתו כרופא ומטפל מיני. הפרקליטות ביקשה 30 חודשי מאסר בפועל, בית המשפט קבע אחרת וגזר על הנאשם 18 חודשי מאסר. עם זאת, בגזר הדין קבע בית המשפט כי מעשיו של הנאשם חמורים".
סנגורו של שכטר, עורך דין יניב שגב, ביקש שלא להגיב.