תצפיות צה"ל זיהו הלילה (בין שלישי לרביעי) חשוד ששחה לעבר הגבול הימי מרצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי "כלי שיט הוזנק לנקודה ולוחמי זרוע הים עצרו את החשוד ללא נשק". החשוד הועבר לתחקור כוחות הביטחון.
בחיל הים השלימו בשנה האחרונה פריסה של רשת חיישנים בקרקעית הים, שמזהה תנועות של צוללנים ושחיינים המגיעים מכיוון הרצועה, ומיד מתריעה על כך. המערכת כבר מבצעית, אך היא זוכה לשדרוגים מעת לעת בעקבות ביקורות שטח שעורכים לה. זאת בנוסף למכשול החדש על גבי שובר הגלים בגבול הימי עם עזה שבנייתו הסתיימה בשנה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
חיל הים צרעה רצועת עזה הברחות ספינה
חיל הים צרעה רצועת עזה הברחות ספינה
התצפיות זיהו את החשוד, שנעצר ללא נשק. ארכיון
(צילום: יואב זיתון)

בחודשים האחרונים, אלו שקדמו למבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האיסלאמי, זיהו בצה"ל עלייה בניסיונות הברחת הנשק המתקדם לזרוע הצבאית של חמאס - נשק שעלול היה להיות מופנה כלפי ישראל אם ארגון הטרור היה מצטרף לג'יהאד האיסלאמי בסבב הלחימה. בחודשים האחרונים זיהו בזרוע הים מגמה מואצת של ארגוני הטרור הפלסטיניים להחדיר לרצועת עזה דרך הים אמצעים מתקדמים עבור הקומנדו הימי של חמאס, וכן חלקים לדיוק ירי הרקטות.
שניים מהסיכולים המוצלחים בחודשים האחרונים הותרו לפרסום. ניסיונות ההברחה התבצעו בעיקר מול ריף המעגנות ברפיח. הכוחות נעזרו בין היתר גם במערכת משודרגת לזיהוי חדירות תת-ימיות שמורכבת ממאות חיישנים שפרוסים בקרקעית הים. הסנסורים המיוחדים נפרסו גם לאורך שובר הגלים החדש, שמהווה מכשול בגובה פני הים, וכן לאורך מתקן קצא"א שיוצא מהחוף הישראלי אל עבר לב הים.
בזמן האחרון החלו הלוחמים להשתמש בספינות הצרעה החדשות ליירוט איומים מהים בהקפצות הרבות אליהן הם מוזעקים. הספינות החדשות, דגם משופר לספינות הצרעה הקודמות, מסוגלות לפעול בים במשך זמן של עד שמונה שעות ומסייעות לא פעם במארבים בעקבות מידע מודיעיני.