המחאה נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה מגיעה גם לנתב"ג: עובד קרקע של חברת ישראייר נעמד אתמול (חמישי) מול מטוס רוסי בנמל התעופה בן גוריון ונופף בדגל אוקראינה כמחאה על המלחמה שמתרחשת במולדתו. את התקרית תיעד והעלה לרשת עובד קרקע אחר של החברה, ממוצא רוסי, שגם הוא מתנגד ללחימה באוקראינה. צפו בתיעוד שהגיע לידי ynet.
המחאה התרחשה מול מטוס נוסעים מדגם איירבוס 321 של חברת התעופה הממשלתית הרוסית אירופלוט. בעוד מדינות רבות בעולם סגרו את השמיים בפני רוסיה, שהגיבה בצורה זהה, מדינת ישראל לא סגרה את המרחב האווירי שלה בפני הרוסים - והטיסות בין רוסיה לישראל ממשיכות. לאור המגבלות הקשות על המטוסים הרוסיים וסגירת המרחב האירופי בפניהם, הטיסה ממוסקבה לתל אביב נמשכת עכשיו קצת יותר משש שעות - במקום שלוש שעות ו-45 דקות.
1 צפייה בגלריה
עובד ממוצא אוקראיני נעמד מול מטוס רוסי ונופף בדגל אוקראינה
עובד ממוצא אוקראיני נעמד מול מטוס רוסי ונופף בדגל אוקראינה
העובד מנופף בדגל מול המטוס של אירופלוט

מחברת ישראייר נמסר בתגובה כי אכן מדובר בעובד אוקראיני שלהם, שמשפחתו עדיין מתגוררת שם: "נודע לו שהבית שלו הופגז. ישראייר מטפלת בנושא ברגישות ובנחישות ובשלב זה העובד נקרא לבירור בתחילת השבוע".
מאז תחילת הלחימה הפגינו ישראלים רבים נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. רק אתמול בתל אביב הפגינו כ-200 איש שדרשו מישראל להקל על כניסת חבריהם מאוקראינה לישראל, וקראו לסגור את "ערוצי התעמולה הרוסיים" שמשדרים בישראל. הפגנות נוספות נגד רוסיה התרחשו בערים נוספות בישראל, ובהן ירושלים, חיפה, אילת ועוד רבות אחרות.
אלה סורוף שעלתה מאוקראינה לפני 20 שנה סיפרה בהפגנה בתל אביב שהוריה עדיין שם, קרוב לעיר אומן, והיא לא שמעה מהם כבר כמה ימים. "אני מאוד דואגת", אמרה סורוף, "נולדתי שם ואני מאוד דואגת לעיר שלי. ההורים שלי זקנים והם בלי אוכל".