ג'מאל אבו אלהיג'א שמע את היריות מביתו בטמרה חצי שעה אחרי ששוחח בטלפון עם בנו היחיד אמיר בן ה-16, שהיה בדרכו חזרה מהעבודה. "יצאתי וראיתי את הבן שלי מת", הוא משחזר. "הוא בכלל לא היה קשור לכל הדבר הזה, הוא היה בדרך הביתה ופתאום יריות בשכונה פגעו בו בטעות".

לדברי האב, הוא לא ציפה שיאבד כך את בנו: "אנחנו רחוקים מהדברים האלה. בחור בן 16 שעכשיו מתחיל את החיים שלו, תכנן לעצמו כל כך הרבה, וזה מה שקרה. עכשיו לא קיים יותר כלום".
האב הוסיף כי הוא "מאשים קודם כל את החינוך בחברה שלנו", וקרא למשטרה: "צריך לעבוד על זה יותר, שייקחו את הדברים האלה יתר ברצינות במגזר הערבי".
בתיעוד מהירי בעיר טמרה שבגליל התחתון נראה אמיר אבו אלהיג'א עומד בצמוד למכונית כשלצדו כמה אנשים נוספים, כשלפתע נפתחת אש לכיוונם והם מתחילים לברוח. ככל הנראה, הנער לא היה היעד.
1 צפייה בגלריה
הנער אמיר אבו אלהיג'א שנורה למוות בטמרה שבגליל התחתון
הנער אמיר אבו אלהיג'א שנורה למוות בטמרה שבגליל התחתון
הנער אמיר אבו אלהיג'א שנורה למוות בטמרה שבגליל התחתון
הירי התרחש בשעה 1:45. המשטרה פתחה בחקירת חשד לרצח, ומסרה כי הנער נפצע תחילה באורח אנוש, ובהמשך נקבע מותו בבית החולים רמב"ם בחיפה. עוד נמסר כי "שוטרים הוזנקו למקום האירוע והחלו בסריקות לאיתור חשודים בירי". במשטרה חושדים שהרקע לאירוע הוא "סכסוך בין עבריינים".
מתחילת השנה נרצחו 43 בני אדם בחברה הערבית - והמשטרה הצליחה לפענח רק ארבעה מהמקרים. קרוב משפחה אחר של אבו אלהיג'א סיפר: "אמיר היה נער חייכן ונהדר. רצחו אותו בדם קר. הוא לא עשה שום טעות ולא פגע באחרים, ובסוף חוטפים את חייו תוך שניות ועוד בחודש הרמדאן".
הוא הוסיף: "אין לי מילים. האירוע מזעזע וכואב מאוד. אנחנו לא יודעים מי הבא בתור. הכול צפוי, גם ילדים יירצחו".
קרוב משפחה אחר שיתף, ומתח ביקורת על התנהלות הרשויות: "אנחנו עדים לאירועי ירי כמעט כל יום ביישוב, אבל הטיפול לא ראוי ומורגש סוג של אוזלת יד של כל הגורמים. חובה לעצור את הפושעים האלו לפני שירצחו אחרים. בטמרה הכתובת הייתה על הקיר - והתוצאה היא רצח נער".
חבר של אבו אלהיג'א סיפר: "אני עוד לא מאמין שחברי אמיר נרצח. הוא נער מיוחד ונחמד ולא מוכן לפגוע באחרים. הוא בכלל לא אלים, למה שירצחו אותו? אין אצלנו ביטחון אישי. אני מאוד חושש שהמקרה הקשה יחזור על עצמו שוב כי אין מי שיטפל בירי".
מדובר בעלייה בהיקף הרציחות בחברה הערבית בהשוואה לאשתקד. לשם השוואה, בשנה שעברה מספר הנרצחים עד 3 במרץ עמד על 38, בעוד שנכון להיום נרצחו השנה 43 בני אדם.