עשרות הורים לילדי מעון אודם של נעמת הפגינו הבוקר (חמישי) בשערי הגן הסגור בשכונת תל גיבורים בחולון. זאת לאחר שלפני כיומיים הם חסמו את כניסתן של ארבע סייעות ערביות ממזרח ירושלים למקום, ודרשו את סילוקן - מעשה שבעקבותיו החליט ארגון נעמת להפסיק את פעילות כיתת התינוקות במעון "במחאה על גילויי הגזענות".
ההורים נשאו שלטים עם הכיתוב: "סילופי אמת - לא אצלנו", "דור ההמשך של ילדינו תלוי באנשי חינוך ראויים" ו-"מחדל בנעמת", טענו כי "עבדו עליהם" והאשימו את הארגון בשבירת אמונם ובהזנחת ילדיהם. "ילדינו לא הפקר", הם קראו. אחת הסייעות אף אמרה בשיחה עם ההורים כי "כשהעובדות ממזרח ירושלים היו כמה שעות בגן, פחדתי להשאיר את הילדים לבד".
2 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים בגן נעמ''ת, חולון
הפגנת ההורים בגן נעמ''ת, חולון
הפגנת ההורים בגן נעמת, חולון
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים בגן נעמ''ת, חולון
הפגנת ההורים בגן נעמ''ת, חולון
(צילום: מאיר תורג'מן)
משי לוי, אם לילדה בת שנתיים במעון, אמרה לאולפן ynet: "אין פה עניין של גזענות, כפי שנעמת מנסים להציג. כולם חוששים בסופו של דבר, אבל שוב, זה לאו דווקא כי הן ערביות - יש ערביות שהן מאוד נחמדות. מדובר בעובדות שלא עברו שום בדיקה ביטחונית ושאינן דוברות עברית - לא הגיוני שהן ידברו רק בערבית בסביבת הילדים. בנוסף, מדובר בעובדות שלא עברו כל הכשרה, אפילו קורס עזרה ראשונה". לדבריה, "בהנהלה מסרבים לדבר איתנו ומתנהלים בכוחנות, המפקחות והבכירות של נעמת מזלזלות בהורים. אם ייצא ילד אחד - כולנו יוצאים - אף ילד לא יישאר".
היא הוסיפה כי "אף אחד לא בא ונתן לנו תשובה. איך מוציאים 11 ילדים מהגן? איך דבר כזה יכול לקרות? זו אפליה וגזענות כלפינו". אם נוספת טענה כי "זה ביזיון של נעמת. הם עשו הצגה להורים שיש כוח אדם מלא במעון, ופתאום הביאו לנו עובדות ערביות ממזרח ירושלים. אם הם ידעו שאין מספיק עובדות - הם לא היו צריכים לפתוח את הגן".

עידן שמעונוב, המייצג את ההורים ומוביל את הדיאלוג מול הנהלת נעמת, הסביר כי "אנחנו לא באים להתייפייף - לא על חשבון הביטחון של הילדים שלנו. יש פה חשש לגיטימי - אנחנו לא גזענים, אנחנו באים ואומרים את האמת שלנו ואת מה שאנחנו מרגישים". הוא ציין: "אם שומר על הילדים שלי מישהו ממזרח ירושלים, אני ארצה לדעת אם יש לו עבר ביטחוני נקי".
שמעונוב הוסיף: "לגבי השפה, זה לא משהו שאמור לקרות, שמטפלות ידברו בערבית בגן. מדובר בילדים בגיל הרך שמתחילים קודם כול ללמוד את השפה העברית. אנחנו חיים במדינת ישראל, שפת האם של הילדים שלנו היא עברית - לא עברית לקויה".
יו"ר נעמת חגית פאר הודיעה לאחר המקרה שאירע בשלישי האחרון כי היא "לא מתכוונת לאפשר מציאות שבה עובדות חוששות להגיע למקום עבודתן, וסופגות מתקפות שמדיפות ריח רע וחריף של גזענות. לא נאפשר את חשיפת הילדים הרכים למסרים של שנאה". בנוסף, דוברת נעמת כרמל איתן הוסיפה: "אני מזועזעת. ההורים נתלים בהסברים מכובסים שהן לא יודעות עברית ולא עברו הכשרה - אבל 99% מהסייעות מקבלות את ההכשרה שלהן תוך כדי עבודה - זה המצב היום במדינת ישראל. הן עובדות טובות, מסורות ואוהבות ילדים".