עשרות מפגינים חיכו הבוקר (רביעי) לשרת התחבורה מירי רגב בשדרות ירושלים מול תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, שיצאה היום מתחנת ארליך אל תחנת אלנבי לנסיעה ראשונה - לקראת פתיחתו הרשמית של הקו בעוד יומיים. המפגינים מחו נגד החלטת הממשלה לא להפעיל את הרכבת בשבת, וקראו: "באנו חושך לגרש".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
השרה רגב ברכבת
( צילום: מוטי קמחי)
לפני העלייה לרכבת אמרה השרה כי "לפני הפעלת הרכבת ביום שישי נקבל סטטוס על מצבה ממנכ"ל נת"ע. נשאל על הפערים שנותרו - אם נותרו - ונוודא שהכל ערוך ומוכן לקראת הבשורה הגדולה לתושבי גוש דן". בתום הנסיעה סיפרה רגב כי בכלל תחנות הרכבת יש קליטת WiFi מלאה, גם מתחת לאדמה, ובדקה את תאי השירותים לעיני המצלמות.
ביציאה מתחנת אלנבי התקשתה רגב לפתוח את השער באמצעות כרטיס ה"רב קו" שברשותה, ואמרה: "הגעתי לכאן היום בדיוק בגלל זה - לפתור את הבעיות. יש עדיין פערים, אבל נפתור אותם". היא הוסיפה כי "אחת הסיבות שלא הפעלנו את הרכבת עד עכשיו היא התקלה בבלימות החירום, זה לא סוד. דאגנו שהרכבות יהיו נגישות ובטיחותיות וקיבלנו את האישור הבינלאומי".
כשנשאלה על הפעלת הקו גם בימי שבת, אמרה כי "שישי ושבת הם ימי מנוחה, גם למי שלא דתי. במהלך השבוע העומס הרבה יותר גדול, ואנחנו נשמור על הסטטוס קוו שלנו כמדינה יהודית גם ברכבת הקלה". היא אף התייחסה למחירי הנסיעה, ואמרה: "בלמתי את עליית המחירים ב-12%. המחירים בתל אביב יהיו כמו המחירים בירושלים. נמצא מקור תקציבי כדי שמחירי הרכבת הקלה לא יעלו גם בשנה הבאה. הם צריכים להיות סבירים".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
נסיעת המבחן של הקו האדום
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
מירי רגב בנסיעת המבחן של הקו האדום
(צילום: מוטי קמחי)
מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר כי "היום זה יום חג. הרכבת תיקח כ-70 מיליון נוסעים בשנה, כ-250 אלף ביום. אם לא יהיה שירות איכותי, זמין ונוח - לא הצלחנו". עמירם לוין, מנכ"ל חברת תבל המפעילה את הקו האדום של הרכבת, אמר כי "זה פרויקט מורכב טכנולוגית כי חצי קו עובר מתחת לקרקע, אבל אנחנו ערוכים מבחינת ההכשרות", והוסיף: "מערכת הכרטוס נבדה בעומסים שונים. למרות מה שראינו היום, אני מניח שלא תהיה בעיה".
קריאות להפגין ולשבש את פעילות הקו בימים הראשונים להפעלתו נשמעו כבר עם ההודעה על השבתת הרכבת לקראת השבת - על רקע הבטחת שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי שהרכבת תפעל בכל ימות השבוע. בשנה שעברה הגישו ראובן לדיאנסקי, ראש תנועת "חי - חילונים ירוקים" בתל אביב, והשר לשעבר אברהם פורז, עתירה לבג"ץ נגד השרה רגב בדרישה שיורה לה להפעיל את הקו האדום גם בשבתות ובחגים, אך הדיון בנושא נדחה לספטמבר.