על רקע המחאה בקרב חברי הליכוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ דני דנון, שכיהן בעבר בתפקידים בכירים אך נותר ללא תפקיד בממשלה הנוכחית, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "אני מעריך את הדאגה לשלומי, אבל לא נעלבתי. בפוליטיקה צריך לראות תהליכים. לכן אני כרגע בכנסת, באווירה טובה".
ח"כ דנון אמר כי סירב לתפקיד שהציע לו נתניהו. "בסבב הראשון הוא הציע לי את תפקיד שר המודיעין, אך הודיתי לו ואמרתי שאני מעדיף להיות בכנסת מאשר לקבל משרד ללא סמכויות וללא תקציבים. משרד המודיעין הוא חסר משמעות, אין בו יכולת אמיתית להוביל שינוי", אמר על המשרד שקיבלה בסופו של דבר גילה גמליאל. דנון הוסיף כי "אמרתי לראש הממשלה שאתייצב אם יהיה תפקיד משמעותי שתהיה בו יכולת לעשות דברים טובים לעם ישראל. אם לא - לא אלמן ישראל, אפעל מהכנסת".
3 צפייה בגלריה
ח"כ דני דנון, הליכוד
ח"כ דני דנון, הליכוד
"לא צריך לומר שזה סוף המדינה בכל פעם שיש ממשלת ימין". ח"כ דני דנון
(צילום: נדב אבס)
- זכית במקום גבוה בפריימריז וסימנת את עצמך כיו"ר הכנסת הבא. אתה יודע להסביר את הפער בינך לבין נתניהו, שהשאיר לך ולחברי הליכוד פירורים? "אני חושב שצריך להסתכל על התמונה הרחבה, לא רק על הצד האישי שלי. גם חבריי דודי אמסלם ויולי אדלשטיין נותרו בלי תפקידים משמעותיים. לדעתי זה קרה בגלל הרעב של השותפים, שלקחו המון תפקידים, ונתניהו מצא את עצמו במצב בעייתי".
דנון התייחס גם לרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין. "ניסיוני לימד אותי שכשאתה משנה חוקים זה עלול בעתיד לפגוע גם בך, ולכן זה צריך להיעשות בצורה מאוד סדורה ושקולה", אמר דנון. בתשובה לשאלה אם היה צריך לקבל את הצעת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לפתוח בדיאלוג, ענה: "כן, אבל זה צריך לקרות בוועדת החוקה של הכנסת".
בנוגע להאשמותיו של גנץ כי הרפורמה המשפטית בפרט ודרכו של נתניהו בכלל יובילו למלחמת אחים, דנון הגיב: "אני חושב שבחירת המילים של גנץ לא הייתה מוצלחת. בדרך כלל הוא כן שם לב למה שהוא אומר. אנחנו לא צריכים לאיים במלחמת אזרחים ובמרי ומרד, לגיטימי שיש דעות שונות. אפשר לחלוק ואפשר להפגין, אבל לא בכל פעם שיש ממשלת ימין צריך לבוא ולהגיד שזה סוף המדינה וסוף העולם".
3 צפייה בגלריה
אריאל קלנר במליאת הכנסת
אריאל קלנר במליאת הכנסת
אריאל קלנר במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי )
3 צפייה בגלריה
אלון שוסטר
אלון שוסטר
ח"כ אלון שוסטר
(צילום: שמוליק דודפור )
ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) אמר ב-ynet radio על המינויים כי "צריך לפעמים לעשות גם פוליטיקה קטנה, כי האופציה השנייה יכולה להיות חוסר יציבות פוליטית וללכת לבחירות אחרי תקופה קצרה. בסוף זה חלק משירות צרכי הציבור, כמו הרפורמה המשפטית שאנחנו מקדמים".
מנגד, ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) כינה את הרפורמה המשפטית "פיגוע פרלמנטרי שמסכן את קיומה של מדינת ישראל". הוא ציין כי "דמוקרטיה היא שלטון הרוב ובלבד ובתנאי חמור של שמירה תמידית על זכויות המיעוט. כך אמרו גם בגין וגם ז'בוטינסקי". שוסטר ציין: "נתניהו מקדם את המהלך כשהוא נמצא בניגוד עניינים חמור. הוא צריך לשבת בבית ולדאוג לענייניו המשפטיים. כאשר מבצעים מהלכים חיוניים שיש מקום לדון בהם, באופן חד צדדי, הם פסולים".
שוסטר הביעה תמיכה בקריאתו של גנץ לדיון ברפורמה, והתייחס גם לאזהרתו כי הדבר יוביל למלחמת אחים: "אפשר לבחור בכל מיני ביטויים, אנחנו נמצאים בתקופה רותחת מבחינת הפגיעה בערכים מהותיים לעצם קיומנו".