הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (שני) על השהיית החקיקה של המהפכה המשפטית לא שכנעה את ארגוני המחאה בכנות כוונת הקואליציה לזנוח את מטרתה המקורית כדי להיכנס להידברות מול האופוזיציה. דובר ארגוני המחאה, נדב גלאון, אמר הבוקר בראיון ל-ynet radio: "אחד המאפיינים של המאבק הזה הוא שאנחנו לא מאמינים לממשלה הזאת".


גלאון ציין שהתבטאויות של שותפים קואליציוניים לא מבשרות טובות מבחינת מתנגדי החקיקה: "הם אמרו במפורש שבעוד תקופה הם ישובו לחוקק גם את מינוי השופטים השפוטים וגם שורה של חוקים אחרים שאת חלקם הם ממשיכים ממש עכשיו לקדם, כמו הקמת משמר לאומי עבור האיש הכי קיצוני והכי מסוכן במדינת ישראל.
"לצערי אנחנו יודעים שכנראה לא תהיה שם הידברות על הדברים שבאמת צריך לקדם במדינת ישראל – שהם חוקה, עיגון זכויות אדם וזכויות יסוד ועוד שורה של דברים שאמורים לעזור למערכת המשפט. יש פה צד קיצוני מאוד שמבקש לרסק את מערכת המשפט".
הבוקר צבעו פעילים מתנגדי המהפכה באדום את המזרקה בגבול בת ים-יפו, כמחאה על מה שהגדירו "ביבי שוחט את הדמוקרטיה". ממטה המתנגדים בבת ים נמסר: "ההצהרה של נתניהו אתמול לא תגרום לנו לעצור. אנו מצפים לגניזה מוחלטת של החקיקה הפושעת. אנחנו נלחם ונמחה עד שנשיג את זה. גם מליציות כהניסטיות פרטיות של איתמר בן גביר לא יפחידו אותנו".

בריאיון ל-readio ynet התייחס גלאון להסכמתם של ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ להידבר עם נתניהו, והוסיף: "הם אמרו מהרגע הראשון שייכנסו להידברות אם החקיקה תיעצר. תפקידנו לתת להם קריאת כיוון ולהשמיע את קולנו. אם נהיה מספיק חזקים, נישאר ברחובות ונציב את הקווים האדומים שלנו, אנחנו מאמינים שהם לא יתפשרו, כי בניגוד לממשלה, הם צריכים להיות קשובים לציבור. נתכנס היום ונחליט על הדרך האפקטיבית להשאיר את המאבק כמו שהוא צריך להיות".
על האפשרות שהמחאה תדעך ומספר המשתתפים יקטן הוסיף: "גם אם תהיה ירידה מסוימת בכמות, עדיין יש גרעין מספיק גדול ועירני שישמור".
ערן שוורץ ממטה המאבק הוסיף בראיון לאולפן ynet כי השהיית החקיקה "היא לא ניצחון ולא קתרזיס. חשוב לשים את זה על השולחן. אף אחד לא מרגיש ככה. חשוב לנו להגיד: ההידברות צריכה להיעשות, אבל לא נאפשר הפיכה משטרית".
ראש הממשלה אמר שהוא מקבל את החששות וקורא להידברות. אתה מאמין לו? אתה סומך על זה שהוא בא בידיים נקיות? "אני מחזיק את החיוך. אני לא מאמין ואני לא בטוח שהוא מאמין לעצמו".