שר הביטחון יואב גלנט כינס היום (ד') תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי בחיפה, כשברקע איומי איראן להגיב לחיסולו ביום שני בדמשק של חסן מהדווי, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ולבנון. גלנט אמר בסיום התרגיל: "אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה אנחנו גם מרחיבים את הפעולה שלנו אל מול חיזבאללה, ואל מול גופים אחרים שמאיימים עלינו. אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים".

2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בביקור במחוז חיפה
שר הביטחון יואב גלנט בביקור במחוז חיפה
גלנט בתרגיל ההיערכות בחיפה. "מרחיבים את הפעולה מול חיזבאללה וגופים אחרים"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"כמי שאחראי על כך שהמשק בשעת חירום יפעל, המסר שאני רוצה להעביר לציבור: מוכנות ודריכות בכל הנושאים. הדבר הזה חיוני על מנת שנדע להיערך למקרה ומשהו יקרה, בין אם ביוזמת אויב, ובין אם ביוזמתנו", אמר גלנט. "יש חשיבות מכרעת לאופן שבו העורף נערך בסביבת חיפה. למסר המחייב ולהתייצבות כאיש אחד יש חשיבות רבה, לא רק מבחינת הביצוע, אלא גם מבחינת ההקרנה למיליוני אנשים".
הוא הוסיף: "אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה אנחנו גם מרחיבים את הפעולה שלנו אל מול חיזבאללה, אל מול גופים אחרים שמאיימים עלינו, אנחנו מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון. אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה קרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם הנושא של החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה שתביא לכך שיוסר האיום, אך עלינו לקיים היערכות לאפשרות כוחנית בלבנון שיכולה לקחת בחשבון גם את התרחיש שאנחנו מתארים פה, שזה תרחיש של מלחמה וצריך להיות מוכנים לנושא הזה ולהבין שזה יכול לקרות".
עוד אמר שר הביטחון: "התוצאה בשדה הקרב נקבעת לפי מה שאתה גורם לאויב, אבל גם מה שהוא גורם לך וכשאנחנו נגיע, אם חלילה נגיע למערכה כזאת, צריך שכמות הנפגעים, כמות הנזק לשטחנו תהיה קטנה ככל הניתן וכמות הנזק בצידם תהיה גדולה ככל הניתן. אנחנו לא מייחלים למלחמה בלבנון, אני אומר לכם שמלחמה כזאת תהיה אתגר קשה למדינת ישראל, אבל היא תהיה קטסטרופה לחיזבאללה וללבנון, לא פחות מזה ובמיוחד בביירות ובדרום לבנון.
2 צפייה בגלריה
דיווחים סורים על תקיפות ישראליות בדמשק
דיווחים סורים על תקיפות ישראליות בדמשק
חסן מהדווי וזירת התקיפה. איראן הבטיחה להגיב
(צילום: AP / Omar Sanadiki)
"אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים. אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ואנחנו נדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו ואנחנו מחויבים בהכנה גם בצה"ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי".
במסגרת התרגיל, כך נמסר מלשכת השר, נבדק הקשר בין השלטון המקומי, משרדי הממשלה וגופי הביטחון וההצלה, בדגש על מעבר מהיר משגרה לחירום. שר הביטחון הדגיש כי האפשרות שישראל תתמודד עם תרחיש מלחמתי לאור הצורך להשיב את תושבי הצפון לבתיהם - גוברת. בתרגיל לקחו חלק שר החינוך יואב קיש, שר הרווחה יעקב מרגי, מנכ״ל משרד הביטחון האלוף במיל' אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, ראש רח״ל יורם לרדו וראשי הערים וגורמים נוספים במערכת הביטחון.