לבחירות 2022 נותרו עוד כמעט ארבעה חודשים, אבל הקרבות בתוך הקואליציה כבר החלו - על רקע המאבקים העזים להישאר מעל אחוז החסימה: בריאיון לגלי צה"ל אמר יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כי "כל מי שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו". יו"ר ימינה הגיבה על כך: "אם זה מפריע לך, למה ניהלת משא ומתן עם אנשי נתניהו במשך שבועות?".
בריאיון הבוקר (שני) נשאל שר המשפטים אם שקד פוסלת ישיבה בקואליציה עתידית עם נתניהו. "היא לא, ולא רק שהיא לא פוסלת - היא גם חתרה גם עד היום האחרון לפני פיזור הכנסת להקמת ממשלה בראשות נתניהו. מטרתה הייתה גלויה, וזו דעתה. זו דעה לגיטימית, אבל שגויה לדעתי. לכן, כל מצביע שהולך לבחירות וחושב שהוא רוצה בחזרתו של נתניהו יכול להצביע לה. אני חושב שמי שחושב אחרת ייזהר מלהצביע לה".
1 צפייה בגלריה
גדעון סער ואיילת שקד
גדעון סער ואיילת שקד
גדעון סער ואיילת שקד
(צילום: עמית שאבי, יריב כץ)
שרת הפנים שקד, שהפכה ליו"ר ימינה לאחר הודעת הפרישה של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, הגיבה בציוץ: "גדעון, אם אתה מאשים אותי בכך שהפכתי עולם למנוע הליכה לבחירות - אני מודה באשמה. אני תמיד מתנהלת באחריות כלפי המדינה שלי. הנה הכלל: בכל מצב, עם ה'קלפים' שיש, אעשה מה שהכי טוב למדינה. רק יש לי שאלה: למה אתה ניהלת משא ומתן עם אנשי נתניהו במשך מספר שבועות, אם זה כל כך מפריע לך?".
ההתגוששות בין שניים מראשי האגף הימני בקואליציה נמשכה, כשסער הגיב לשקד בציוץ דקות ספורות אחר כך: "גב' שקד, אני עמדתי במבחן שאף פוליטיקאי לא עמד בו. את יודעת היטב, כמי שפעלה לשכנע אותי, שסירבתי לפני כשנה להצעת גוש נתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה. הכול - בשביל להקים את הממשלה שאת יושבת בה. גם עתה קיבלתי הצעות מפתות - וסירבתי. האם יש אדם אחד שמאמין שאת היית עומדת במבחן כזה?".
העימות בין השניים התנהל על רקע סקרים שונים שנערכו בימים האחרונים ומראים כי המפלגות שבראשן עומדים סער ושקד מקבלות ארבעה מנדטים - רק מעט מעל אחוז החסימה. אם שקד אכן תצטרף לממשלה בראשות נתניהו, לגוש שבו הוא עומד יש - לפחות לפי הסקרים כיום - יותר מ-61 מנדטים.