אחרי העימות במליאת הכנסת, שבו כינתה מירי רגב את רם בן ברק "שונא ישראל", השר זאב אלקין מותח עליה ביקורת חריפה ואומר כי מנהיגי הליכוד בעבר היו מסתייגים מסגנונה. "ז'בוטינסקי, בגין ושמיר היו מזדעזעים מסגנון הדיבור מהסוג שראינו אצל מירי רגב אתמול", אמר הבוקר (חמישי) שר השיכון בריאיון לאולפן ynet. הוא גם הביע תמיכה בהצעת החוק של יו"ר מפלגתו גדעון סער שנועדה למנוע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, ונמנע מלהבטיח כי יצליח להוריד את מחירי הדיור.
"להגיד על רם בן ברק שהיה סגן ראש מוסד ותרם המון לביטחון ישראל 'שונא ישראל' זה סגנון גם חשיבה וגם ביטוי שזה בדיוק מה שמאפיין את הקו הזה שנתניהו מוביל, של השמצה והכפשה, כבר בלי שום קווים אדומים. אני חושב שזה אובדן עשתונות", אמר אלקין, שעזב את הליכוד לפני הבחירות ועבר למפלגת תקווה חדשה.

6 צפייה בגלריה
זאב אלקין
זאב אלקין
זאב אלקין באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
6 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"אובדן עשתונות". מירי רגב
(צילום: יריב כץ)
השר אלקין הביע את תמיכתו בהצעת החוק שמקדם יו"ר מפלגתו, שר המשפטים סער, למנוע מנאשם בפלילים לכהן בתפקיד ראש הממשלה ואמר כי שרת הפנים איילת שקד טועה בהתנגדותה. "במשך שנים חשבתי שאין בזה צורך, אבל כשראיתי איך למעשה מדינה שלמה יכולה להילקח כבת ערובה בגלל האינטרסים המשפטיים של ראש ממשלה שעומד למשפט, הגעתי למסקנה שהלקח זה בסוף כן לקדם את הצעת החוק שאומרת שמי שהוגש נגדו כתב אישום, אי אפשר להטיל עליו הרכבת ממשלה. אני חושב שאיילת טועה פה".
זה לא מראה בעיקר כמה אתם חוששים מנתניהו? מזה שהציבור יבחר בו? "לא. בסופו של דבר הרי אין היום אף סקר שנתניהו מצליח להקים ממשלה, לכן אני לא חושב שיש סיכוי שהוא יחזור לשלטון בדרך הפוליטית לא הוא האירוע. אבל הסיפור שלו ומה שקרה כאן זה לקח טרי כדי שבסופו של דבר מדינת ישראל תסיק מכאן את הלקחים לעתיד, גם בנושא הזה וגם בנושא של הגבלת כהונה של ראש הממשלה לשמונה שנים".
6 צפייה בגלריה
איילת שקד בכנס השלטון המקומי
איילת שקד בכנס השלטון המקומי
איילת שקד. "מזמן התפכחה בנושא של נתניהו"
(צילום: מוטי קמחי)
אתה מקווה שגם איילת שקד תתפכח בנושא? "אני חושב שאיילת שקד מזמן התפכחה בנושא של בנימין נתניהו ומה שקרה לו בתקופה האחרונה. היא הייתה שותפה בהקמת הממשלה הזאת. אבל אני חושב שאם היא תבין שאם הייתה פה תקלה ותאונת דרכים של מדינת ישראל שכולנו ראינו מה המחיר שלה, של שנתיים אי יציבות שלטונית, בחירות אחרי בחירות שלא היה בהן שום צורך, והכל כדי לשרת בן אדם אחד - היא תבין שזה לא מספיק רק למתוח על זה ביקורת. היא אומרת על זה דברי ביקורת כמוני, אבל צריך גם לעשות צעדים כדי שזה לא יחזור בעתיד. החוכמה היא אחרי שנכשלת עם משהו או עלית על איזה מוקש, לא לעלות עליו פעם שנייה. ואני חושב שזה חובת המחוקק לבנות את חומת ההגנה בעקבות לקחים שאנחנו לומדים. אנחנו דמוקרטיה צעירה יחסית ומותר לנו ללמוד, על סמך הניסיון שאנחנו צוברים".
בהתייחסו לתחום אחריותו כשר השיכון אמר אלקין כי חוסר היציבות השלטוני החריף את משבר הדיור, וגם קרא לזוגות הצעירים להמתין עם רכישת הדירה עד להפעלתה מחדש תוכנית "מחיר מטרה". לדבריו, "אחת הסיבות העיקריות לעלייה של מחירי הדיור זה העובדה ששנתיים לא היה תקציב. מדינת ישראל לא השקיעה בתשתיות בנייה ולכן לא היו מספיק שיווקים והתחלות בנייה, ולכן המחירים האמירו לשמיים. היום כל משפחה צעירה ישראלית צריכה לשלם מאות אלפי שקלים יותר בגלל שנתניהו החליט שלא יהיה תקציב במשך שנתיים".
6 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
"זו תהיה שנת שיא בשיווקים"
(צילום: עמית שעל)
6 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"כל משפחה צריכה לשלם מאות אלפי שקלים יותר בגללו". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלקין הסביר כי כעת פועלת הממשלה להגדיל את היצע הדירות באופן משמעותי. "אנחנו היום משחררים שיווקים עיר אחרי עיר. השנה תהיה שנת שיא בכמות השיווקים, אפילו נעבור את השנים הטובות של כחלון, נעבור את המספר 70 אלף שיווקים השנה".
הוא הוסיף: "אנחנו במקביל לא מחכים לזה שזה ישפיע על השוק, אלא גם פועלים לעזור לזוגות צעירים באופן מיידי. מ-1 בנובמבר תתחיל לפעול תוכנית 'מחיר מטרה' שתיתן הנחה של מאות אלפי שקלים לזוגות צעירים, גם במרכז הארץ וגם בפריפריה, לרכישת הדירה, כדי שהם לא יצטרכו לספוג את עליית המחירים האחרונה. את כל זה אנחנו נדע לעשות בתנאי שיעבור תקציב המדינה, וסוף-סוף נחזור לנורמליות ושפיות, ואני מאוד מקווה שבעוד כשבועיים זאת תהיה המציאות במדינת ישראל".
6 צפייה בגלריה
שלמה קרעי בריאיון באולפן
שלמה קרעי בריאיון באולפן
שלמה קרעי: "בן ברק לא שונא ישראל"
(צילום: משה מזרחי)
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד התייחס גם הוא לדבריה של רגב ונתן לה גיבוי. "אני לא חושב שרם בן ברק שונא ישראל, אבל כל אחד והסגנון שלו. אני חושב שזו הייתה הבעה של זעם, של כעס, על דבר כל כך חמור, שקורה כאן בתוך כנסת ישראל. העובדות הן שרם בן ברק הכניס עוזרת אישית תומכת טרור, כזאת שהצטלמה בחיוך עם טרוריסטים שרוצים להשמיד אותנו, לתוך ועדת החוץ והביטחון, שזה קודש הקודשים של הביטחון במדינת ישראל. צריכה להיות מוקמת כאן ועדת חקירה לזה", אמר קרעי.
בתגובה על דברי אלקין שכינה את דבריה של רגב "אובדן עשתונות" אמר: "את אובדן העשתונות שלהם ראינו השבוע ביום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, כשעולים אחד אחרי השני שרי הממשלה ומשמיצים ומסיתים כגד המחנה הלאומי, כנגד חצי מהעם. אובדן העשתונות זה גדעון סער שמגיש הצעות חוק אנטי דמוקרטיות, שמנסה להפיל את היריב הפוליטי שהוא לא יכול לו בקלפי באמצעות מתן סמכויות שלא היו כמותן באף דמוקרטיה בעולם ליועץ משפטי, לפקיד, שיחליף כאן שלטון שלא בקלפי".
לדבריו התנגדות של שקד להצעת החוק למנוע מנאשם לכאן כראש ממשלה "תחזיר אותה לחיק הימין", כלשונו. "אני לא סומך על איילת שקד, היא שיקרה כל כך הרבה לבוחרים שלה והקימה בסוף ממשלה 180 מעלות ממה שהתחייבה. אבל אני חושב שרואים שהיא עדיין מנסה להישאר בקשר עם הימין. ואם עתידה הפוליטי חשוב לה והיא רוצה להמשיך מעבר לשנה וחצי שבנט עכשיו אולי יהיה ראש הממשלה, אז היא צריכה לעשות חושבים בעצמה ולעשות מהלך שיחזיר אותה לחיק הימין, ומהלך כזה אפשרי רק אם היא תפיל את הממשלה על העניין הימני, על עניין אנטי-דמוקרטי, על האובססיביות של גדעון לנתניהו, וזה מהלך שהיא יכולה לעשות אותו והיא צריכה לעשות אותו ויפה שעה אחת קודם".