בזמן שנמשך הלחץ מהליכוד על יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, לפרוש מהקואליציה ולהפוך לראש ממשלה באופן מיידי - גנץ עצמו לא שלל הבוקר (יום ה') באולפן ynet אפשרות שיסכים להיות מועמד "גוש נתניהו" לתפקיד בהצבעת אי אמון.
עד כה, גנץ שלל שותפות מכל סוג שהוא עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. היום, לראשונה זה זמן, הוא הביע מפורשות את שאיפתו להיות ראש ממשלה. לפי ההערכה במערכת הפוליטית גנץ הוא החוליה החלשה מבין המפלגות הציוניות בקואליציה, ועם זאת, סביר שהוא משמיע מפעם לפעם איומים כדי לשמור על כוחו הפוליטי ולמנוע מצב שבו ייתפס כמובן מאליו.
"יכולתי לעמוד בראשות הממשלה, זה אפשרי פחות או יותר בשוטף", אמר גנץ בריאיון. "לי היה חשוב להקים ממשלת שינוי, אני עושה הכול כדי שתתפקד בצורה הכי טובה ובשיתוף פעולה כי זה מגיע לישראל. אני מאוד שמח שהעברנו החלטות על תקציב המדינה, אני צופה מאבק בחודשיים-שלושה הקרובים בכנסת עד שנוכל לאשר אותו.
"מבחינתי מה שישראל צריכה זה ממשלה שפויה, מתפקדת, קשובה לאזרחים, צופה פני עתיד ולא כל היום נאבקת. כל עוד שאוכל להבטיח שזה מה שקורה בממשלה, כל עוד שאוכל להבטיח שכחול לבן - שהיא באמת קו האמצע בממשלה שיש בה ימין ושמאל - כל עוד זה יוכל להסתייע אשמח שהממשלה תוכל להתקיים. ביום שלא, אשקול את צעדיי״.
לשאלה אם אינו שולל את התרחיש שיהיה מועמד הגוש השני לראשות הממשלה בהצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי, השיב: "אני שואף להיות ראש ממשלה במדינת ישראל כי אני חושב שיש לי מה להציע לחברה בישראל. כרגע נפתלי בנט ראש הממשלה, אני חושב שהוא מתפקד היטב. אני עושה את כל מה שאני יכול כדי שהממשלה תתפקד בצורה טובה, תורם את חלקי בעניין הזה, מגייס את חבריי מהמפלגה״.
1 צפייה בגלריה
גדעון סער עם נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ ומרב מיכאלי בכנסת
גדעון סער עם נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ ומרב מיכאלי בכנסת
גנץ בכנסת לצד לפיד, בנט, סער ומיכאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בין גנץ לבין שותפו לשעבר בכחול לבן יאיר לפיד, נותרו משקעים לא קטנים. היום הדגיש גנץ שהיחסים תקינים והזכיר פגישה חשובה השבוע בעניין המסר מול איראן. כשנשאל אם לדעתו לפיד יגיע למועד הרוטציה בעוד כשנתיים וייכנס ללשכת ראש הממשלה, השיב: ״אני מקווה שכן, שהממשלה תתפקד, תאריך את ימיה, תשרת את החברה בישראל כמו שצריך".
ליברמן אמר שהממשלה תחזיק 4.5 שנים, אתה חותם על זה? "לא חותם על כלום, אני עושה את הכול שזה יקרה. אתה מעדיף שאחתום וערער את זה או שלא אחתום ואעשה את הכול בשביל שזה יקרה?".